“Hoop waar voor zijn geld”
“Lichtvoetig weggedrag”
“Sportief ogende reisauto”
“Schakelt kort en duidelijk”
Plus- en minpunten
- Voordelen
- Prettige aandrijflijn
- Sportieve rijdynamiek
- Aaibaar design
- Nadelen
- Oneffenheden voel je goed
- Forse dode hoeken achterzijde
- Veel comfortzaken op optielijst

De hybride aandrijflijn is erg bijzonder.
AutoWeek
Betrouwbaarheid Nissan Juke (2019+)
Waar ANWB bij de eerste generatie Juke nog wat euvels tegenkwam, laat het niets los over de betrouwbaarheid van de tweede generatie Juke. AutoWeek onderwierp de Juke met 1,0-liter driecilinder turbobenzinemotor met handbak aan een duurtest van dik 12.000 kilometer en kreeg te maken met een nare verrassing. Op een warme zomerse dag begon de auto opeens olie te lekken. In de garage bleek de pakking van de oliekoeler verkeerd gemonteerd. Een fabrieksfout, volgens AutoWeek. Het euvel werd nog wel onder garantie verholpen. TopGear en Autovisie vermelden niets over de betrouwbaarheid van de Nissan Juke.
Rijeigenschappen Nissan Juke (2019+)
ANWB vindt de Nissan Juke vooral een comfortabele reisauto, terwijl AutoWeek, TopGear en Autovisie zijn vlotte rijeigenschappen roemen. AutoWeek vindt de wegligging goed, maar wel wat stug bij korte oneffenheden. Al met al duidt het de auto als een dynamisch pretpakket. Autovisie merkt op dat het onderstel sportief is, maar zachter dan van zijn voorganger. TopGear vindt dat de Juke bochten als een terriër verslindt, maar bij lage snelheden soms stoterig is. De handbak met zes verzetten is de favoriet van de automedia ten opzichte van de DCT-automaat, maar ze vinden de manuele transmissie onvoldoende secuur en regelmatig traag reageren.
Snelle feiten
Nieuwprijs vanaf
€23.940
Vermogen kW van/tot
84 kW/105 kW
Populairste aandrijving
Benzine
Euro NCAP beoordeling
Gebruikskosten Nissan Juke (2019+)
Tot aan 2022 was de Nissan Juke alleen leverbaar met een 117 pk sterke driecilindermotor. Vanaf dat jaar kreeg die versie gezelschap van een hybride. Volgens Autoweek is de hybride dé versie die je moet nemen, vanwege zijn lagere verbruik. Wat het praktijkverbruik is, noemt Autoweek helaas niet, maar het is dus zeker beter dan de 1 op 14,7 die het in de duurtest met de 1.0 optekende. ANWB reed wat minder kilometers met die driecilinderversie van de Juke, maar kwam tot een flink lagere 1 op 13,4. Waar Autoweek het verbruik netjes noemt, houdt ANWB het bij aards.
Prijs Nissan Juke (2019+)
Een Nissan Juke Hybrid met bouwjaar 2023 en nauwelijks noemenswaardige kilometers op de teller kost volgens AutoWeek ongeveer 35.000 euro, aldus het prijspeil van augustus 2023. De versie voorzien van 117 pk sterke 1,0-liter driecilinder moet zo’n 30.000 euro opbrengen, afhankelijk van de uitvoering. Kies je voor een model uit bouwjaar 2019, dus net na de lancering van de tweede generatie, dan zakken de prijzen tot ongeveer 20.000 euro (prijspeil augustus 2023). Reken er dan wel op dat er tientallen duizenden kilometers op de klokken staan. Bovendien kom je dan altijd uit bij de 1.0 DIG-T.



