De Skoda Enyaq iV plus- en minpunten
- Voordelen
- Voortreffelijke interieurruimte en bagageruimte
- Optie voor vierwielaandrijving
- Comfortabel rijgedrag
- Nadelen
- Geen bagageruimte aan de voorkant (frunk)
- Infotainment heeft mogelijk teveel functies
- Actieradius kan erg variëren
Prestaties en rijcomfort
- De Enyaq iV Coupé RS is het topmodel
- Rijgedrag voornamelijk comfortabel
- Instapmodel met achterwielaandrijving
Exterieur en carrosserievorm
- Elektrische SUV met stoere smoel
- Hoog model om accu in bodem kwijt te kunnen
- Aerodynamisch design t.b.v. de actieradius
Interieur
- Interieurruimte ruim voldoende
- Ook bagageruimte prima voor een EV
- Infotainment met (te) veel functionaliteit
Betrouwbaarheid
- Elektrische auto’s vergen minder onderhoud
- Actieradius hangt af van veel factoren
- Jong model, dus nog niet veel over bekend
Actueel aanbod van de Skoda Enyaq iV op Gaspedaal.nl
Gemiddelde prijs
€ 34.825
Meest voorkomende bouwjaar
2021
Gemiddelde kilometerstand
61.111 km
Aangeboden auto’s
Skoda Enyaq iV generatie 2020 +

In 2020 verschijnt de Skoda Enyaq iV, al was er in 2017 al een concept. De elektrische SUV krijgt van de Tsjechische fabrikant een stoer ontwerp met opvallende grille. Het instapmodel is uitgerust met aandrijving op de achteras. Dat kun je uitbreiden met aandrijving op de vooras om zo een vierwielaangedreven SUV te krijgen. De zwaardere accu komt niet met betere prestaties, maar de actieradius gaat wel van 390 naar 510 kilometer conform WLTP. In 2022 breidt Skoda het aanbod uit met de Enyaq iV Coupé. Deze heeft een sportief aflopende daklijn en beschikt over dezelfde aandrijving.
Kenmerken van deze Skoda Enyaq iV
- Eerste serieuze elektrische Skoda
- Deelt techniek met Volkswagen ID.4 en Audi Q4 e-tron
- Flinke bagageruimte, maar geen frunk
- Ondanks accupakket flinke ruimte aan boord
- Zicht rondom is niet optimaal

‘Interieurruimte ruim voldoende’
Interessante uitvoeringen van de Skoda Enyaq iV
Topmodel van de Skoda Enyaq iV is de RS. Met twee elektromotoren is deze uitvoering goed voor 299 pk. Dat is overigens wel beperkt beschikbaar voor de bestuurder. Ga je je Enyaq iV voor de dagelijkse kilometers inzetten, dan is de actieradius van het instapmodel al heel netjes. Met 340 kilometer conform WLTP is de gemiddelde bestuurder ruimschoots geholpen voor het woon- werkverkeer. Van de Enyaq iV is ook de zogenaamde ‘Founders Edition’ verschenen. Deze luxe uitgeruste versie heeft onder andere de ‘Crystal Face’ met verlichting in de grille en koper- of zilverkleurige accenten.

Veelgestelde vragen over de Skoda Enyaq iV
Is de Skoda Enyaq iV beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de Skoda Enyaq iV geleverd?
Is een Skoda Enyaq iV zuinig?
Is een Skoda Enyaq iV betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de Skoda Enyaq iV beschikbaar?
![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/skoda_enyaq_iv_faq_3bb95c6f07.jpeg?width=1200&height=1200)

