Vergelijk Nissan Juke F15 (2010-2019) reviews

Vergelijk Nissan Juke F15 (2010-2019) reviews van AutoWeek, ANWB, AutoVisie en TopGear

De eerste generatie Nissan Juke, de F15, sloeg in 2010 in als een bom. Met zijn excentrieke ontwerp, onder meer gebaseerd op een strandbuggy en zelfs een motorfiets, was de Juke een ware blikvanger. Bovendien verdeelde de compacte crossover autoliefhebbers in ‘haters’ en ‘lovers’. Naast het uiterlijk moet je het oordeel van een auto natuurlijk op meer zaken baseren. Hoe betrouwbaar is de Nissan Juke bijvoorbeeld, hoe rijdt de auto, hoe hoog vallen de gebruikskosten uit en hoeveel kost een Juke? Op basis van de reviews van AutoWeek, Autovisie, ANWB en TopGear geven we je het antwoord.

Jens Holierhoek

15 juli 2024

4 minuten leestijd
4,3

AutoWeek gebruikers geven de Nissan Juke gemiddeld een 4.3/5

AutoWeek logo

“Heldere besturing”


Autovisie logo

“Iconische auto”


ANWB logo

“In geen hokje te duwen”


TopGear logo

“Een hele bink”

Plus- en minpunten

190 pk sterke 1.6 DIG-T is heel vlot
Goede wegligging
Comfortabel
Handbak schakelt soms hakerig
Technisch niet zonder euvels
Matig zicht naar achteren

Betrouwbaarheid Nissan Juke (2010-2019)

ANWB noemt op basis van Wegenwacht-gegevens dat de Nissan Juke van de eerste generatie wel wat euvels kent. De meeste noemt ANWB vrij onschuldig – een nokkenas-sensor vervangen is nog te overzien – maar het komt ook voor dat de automatische transmissie in zijn geheel aan vervanging toe is. ANWB meldt tevens een lekkage van de inlaatluchtleiding als relatief veelvoorkomend probleem. De oorzaak is een losse turbodruk-sensor. Daar kun je na een noodreparatie nog even mee doorrijden, mits de garage de eerstvolgende stop is. AutoWeek, Autovisie en TopGear doen geen uitspraken over de betrouwbaarheid van de Nissan Juke.

De Juke is typisch zo'n auto die in de categorie 'love it or hate it' valt.
AutoWeek

Rijeigenschappen Nissan Juke (2010-2019)

Hou je van vlot rijden, dan raadt ANWB de 190 pk sterke 1.6 DIG-T aan. Deze motor geeft de Juke vleugels, meent het. AutoWeek noemt die versie een lekker autootje met een heerlijke turbo. Voordat die er echt in knalt, moet het toerental wél boven de 2.000 komen, merkt AutoWeek op. ANWB roemt de prima wegligging van de Juke, terwijl AutoWeek hem zeker in de bocht vindt. TopGear beschrijft de Juke als kwiek en prijst zijn relatief scherpe besturing en gebalanceerde opzet. TopGear is wel kritisch op de cvt-automaat: die zwalkt tussen toerengebieden.

Snelle feiten

Nieuwprijs vanaf

€18.750

Vermogen kW van/tot

68 kW/160 kW

Populairste aandrijving

Benzine

Euro NCAP beoordeling

Gebruikskosten Nissan Juke (2010-2019)

ANWB reed de Juke met 117 pk sterke 1,6-liter motor met automaat en kwam op een praktijkverbruik van 1 op 12 uit. Het reed de Nissan Juke ook met een 1,2-liter turbomotor met een vermogen van 115 pk. ANWB mat een gemiddeld brandstofverbruik van 6,7 l/100 km (1 op 14,9) en kwalificeerde dat als een hoog verbruik. Op basis van de betrouwbaarheidsissues die ANWB schetst, kan een dure reparatie in het verschiet liggen. ANWB hint er bovendien op dat de inruilwaarde van de Nissan Juke ongewis kan zijn. Een kenner zal de werkelijke prijs het best inschatten, merkt het op.

Prijs Nissan Juke (2010-2019)

Volgens ANWB kan de prijs van een Nissan Juke verrassen, omdat het excentrieke model bij een specifieke groep kopers in de smaak valt. Vooral bij dealerbedrijven die niet gespecialiseerd zijn in Nissan-modellen kun je een ‘koopje’ aantreffen, omdat deze niet goed weten wat ze met de auto aanmoeten. AutoWeek laat zien dat een Juke van een van de eerste bouwjaren, met aardig wat kilometers, ruim onder de 10.000 euro verkrijgbaar is (prijspeil augustus 2023). Een Juke van de eerste generatie met bouwjaar 2019 kost in augustus 2023 zo’n 16.000 tot 18.000 euro, bij een nette kilometerstand.