Met de ruime, elektrische Kia EV9 vervoer je moeiteloos zeven passagiers in perfecte stilte en comfort.
De Kia EV9 is een volledig elektrische zevenzitter van meer dan vijf meter lang. De ideale gezinsauto dus, want aan binnenruimte heb je geen gebrek. Als premium SUV zet de Kia EV9 in op veel comfort en veiligheid. Aan boord zijn onder meer een 360-graden camera, stoelverwarming én –ventilatie en adaptieve cruise control. De EV9 – dubbel genomineerd in de 2024-editie van de World Car Awards – is bovendien een fijne caravantrekker met de aanwezigheid van vierwielaandrijving en een trekgewicht van maximaal 2.500 kg. Alternatief voor de behoorlijk unieke Kia EV9 is de eveneens elektrische Hongqi E-HS9.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De Kia EV9 is een volledig elektrische zevenzitter die er is in twee vermogensvarianten: met 204 pk of 383 pk. Met een actieradius van 563 kilometer is de EV9 bijzonder praktisch, zeker omdat je in een kwartiertje snelladen er weer 249 kilometer aan rijbereik bij snoept. Wat de Kia EV9 nog meer een fijne reiswagen maakt is het onderstel dat is afgesteld op comfort, zonder dat de SUV week wordt. Diverse rijmodi passen de rijkarakteristiek van EV9 aan de ondergrond aan. Bijzonder is de Vehicle-to-Load functie waarmee de EV9 een rijdend stopcontact wordt voor elektrische apparaten.
Kenmerken van deze Kia EV9
'29,6-inch ‘triple panorama display’'
De Kia EV9 is er zowel met achterwielaandrijving als met vierwielaandrijving. De EV9 RWD kom je tegen in drie varianten: als Air, Plus en Launch Edition. Heb je de GT-Line te pakken, dan heb je meteen met de AWD-versie maken. De GT-Line aan sportievere bumperpartijen en diverse zwarte accenten. Bijzonder aan de EV9 GT-Line is dat de tweede zitrij bestaat uit twee losse stoelen die 180 graden draaibaar zijn. De Kia EV9 beschikt altijd over een 99,8-kWh accupakket. Echter komt de achterwielaangedreven versie daar 563 kilometer ver mee, terwijl de variant met twee motoren het schopt tot 504 kilometer.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 januari 2025