Vergelijk Ford Puma (2020+) reviews

Vergelijk Ford Puma (2020+) reviews van AutoWeek, ANWB, Autovisie en TopGear

De ene Ford Puma is de andere niet. Was het ‘origineel’ uit de 20e eeuw nog een driedeurs coupé, in 2020 reïncarneerde de Ford Puma als crossover. Mét coupé-daklijn, dat dan weer wel. De nieuwe Puma deelt zijn basis met de Ford Fiesta, maar is een stuk ruimer. Wel zo attent van Ford: het voorzag elke Puma van bekroonde EcoBoost-krachtbronnen en mild hybride technologie. Op basis van reviews van ANWB, Autovisie, AutoWeek en TopGear keken we hoe goed de Puma daarmee rijdt. Ook zien we hoe de autopers de Ford Puma beoordeelt op het gebied van betrouwbaarheid, gebruikskosten en prijs.

Jens Holierhoek

8 november 2024

4 minuten leestijd
4,4

AutoWeek gebruikers geven de Ford Puma gemiddeld een 4.4/5

AutoWeek logo

“Laat geen steken vallen”


ANWB logo

“Luid bij lage toeren”


Autovisie logo

“Communiceert zeer goed”


TopGear logo

“Uitstekende besturing”

Plus- en minpunten

Sportieve rijeigenschappen
Fijne versnellingsbak
Stoer uiterlijk
Versnellingspook ligt diep
Matige beenruimte achterin
Rumoerig bij lage toerentallen
Het echte Ford–gevoel zit erin met een uitmuntende afstemming.
Autovisie

Betrouwbaarheid Ford Puma (2020+)

Op basis van de praktijkbevindingen van de Wegenwacht beoordeelt ANWB de Ford Puma als heel betrouwbaar. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat bij het starten zowel dashboard als motor blijven zwijgen. Volgens de Wegenwacht komt dat euvel door vervuilde contacten in de zekeringskast. Na een simpele schoonmaakklus werken de contacten weer zoals ze horen en rijdt de Puma weer als een zonnetje. AutoWeek, Autovisie en TopGear melden niets over de betrouwbaarheid van de Ford Puma.

Rijeigenschappen Ford Puma (2020+)

Autovisie reed de Ford Puma en prijst de uitmuntende afstemming van veren, stabilisatoren en rubbers. De demping vijlt de scherpste kantjes van het onderstel af, voegt het toe. In de regen bleef de Puma zo goed op koers, dat Autovisie hem van de buitencategorie noemt. ANWB is te spreken over de soepele handgeschakelde zesversnellingsbak die bijdraagt aan een aanstekelijke rijbeleving. Bij lage toeren vindt ANWB de Puma te luid. TopGear zegt dat het onderstel gericht is op comfort, maar dat de Ford veel lol in bochten heeft. Het stuurgevoel is volgens het automagazine maximaal. AutoWeek beschrijft de rijeigenschappen als sportief.

Snelle feiten

Nieuwprijs vanaf

€ 24.680

Vermogen kW van/tot

70 kW/ 147 kW

Populairste aandrijving

Mild Hybride Benzine

Euro NCAP beoordeling

Gebruikskosten Ford Puma (2020+)

ANWB zag dat in de praktijk de Ford Puma een gemiddeld benzineverbruik aantekende van 1 op 13,9. In een andere testrit liet het de 125 pk sterke mild-hybride bijna de 1 op 18 aantikken. Een keurig cijfer, aldus ANWB. AutoWeek schopte het met diezelfde driecilinder tot een brandstofverbruik van 6,6 l/100 km of 1 op 15,1. Gezien de betrouwbaarheid van de Ford Puma, zoals geschetst door de Wegenwacht, is de kans op dure reparaties bij de Amerikaanse crossover gering.

Prijs Ford Puma (2020+)

AutoWeek vindt de prijs van een gloednieuwe Ford Puma aan de hoge kant. Het noemt de Volkswagen Taigo, Toyota Yaris Cross en SEAT Arona als belangrijke alternatieven voor de Puma. Volgens AutoWeek is een Ford Puma uit 2021 met een rijk uitrustingsniveau en nette kilometerstand vergelijkbaar geprijsd met de Volkswagen Taigo met ongeveer dezelfde specificaties. De Toyota Yaris Cross blijkt aanzienlijk duurder, terwijl de SEAT Arona met ook een beduidend kleiner budget kan worden aangeschaft.

Begin je zoektocht naar een Ford Puma op Gaspedaal.nl

Vind Ford Puma