De Skoda Kodiaq plus- en minpunten
- Voordelen
- Optioneel verkrijgbaar als zevenzitter
- Comfortabel onderstel voor lange ritten
- Veel handigheden zoals extra opbergruimte
- Nadelen
- Derde zitrij is krap
- Na facelift geen dieseloptie meer
- Instapper 1.4 TSI kan zwak aanvoelen
Prestaties en rijcomfort
- Onderstel gebouwd voor comfort en lange ritten
- Ook een RS-uitvoering
- Komt met voor- en vierwielaandrijving
Exterieur en carrosserievorm
- SUV met ingetogen design
- Flinke grille geeft de Kodiaq een stoere smoel
- Na de facelift op design weinig aangepast
Interieur
- SUV met veel ruimte in interieur
- Veel handigheden zoals opbergruimte en opklaptafels
- Optie voor derde zitrij, al wordt het daar wel krap
Betrouwbaarheid
- Verschillende ‘problemen’ zijn met software-updates opgelost
- Diesels kunnen gevaarlijk warm worden door probleem met de waterpomp
- Veel beproefde techniek gebruikt
Actueel aanbod van de Skoda Kodiaq op Gaspedaal.nl
Gemiddelde prijs
€ 39.451
Meest voorkomende bouwjaar
2025
Gemiddelde kilometerstand
67.984 km
Aangeboden auto’s
Skoda Kodiaq generatie 2024+

In 2024 verscheen de tweede generatie van de Skoda Kodiaq. Het model leek veel op zijn voorganger, maar was een stuk groter in op veel vlakken net even iets beter. Een keerzijde was het motorenaanbod: voortaan was er alleen een 1,5-liter benzinemotor met mild-hybride of plug-inhybride ondersteuning. Met de PHEV kun je volgens de opgave tot 123 kilometer volledig elektrisch rijden en tot 1.800 kilo trekken, waardoor de oudere diesels en 4x4-uitvoeringen door de meeste kopers niet gemist zullen worden. De voor Skoda ongewoon complexe techniek zorgde echter wel voor de nodige kinderziektes op softwaregebied.
Kenmerken van deze Skoda Kodiaq
- Als mild hybride en plug-inhybride
- Tot 123 kilometer elektrisch rijden
- Competente caravantrekker
- Veel binnenruimte
- Geen diesels of 4x4 leverbaar Elektrische storingen komen voor
Skoda Kodiaq generatie 2017 - 2024

In 2017 maken we kennis met de Skoda Kodiaq. Het is een grote SUV met veel ruimte en optioneel een derde zitrij. Het Tsjechische merk staat bekend om zijn vele handigheidjes, en daarop vormt de Kodiaq geen uitzondering. De instapper van de Kodiaq krijgt een ogenschijnlijk kleine 1.4 TSI-motor. Toch voldoet deze prima, zeker op de Nederlandse wegen. Motorisch kon je opschalen naar een 2.0 diesel, maar dat is na de facelift verleden tijd. Zoals je van een grote SUV mag verwachten, biedt het interieur veel ruimte. De materialen zijn altijd hoogwaardig. Zeker met een hoger uitrustingsniveau.
Kenmerken van deze Skoda Kodiaq
- Na de facelift geen diesel meer
- Deelt onderstel met modellen in de Volkswagen Group
- Design op grote lijnen hetzelfde na facelift
- Vanaf 2021 alleen met 1.5 TSI in Nederland
- Nette materialen in interieur
Interessante uitvoeringen van de Skoda Kodiaq
Skoda heeft van de Kodiaq een tweetal topmodellen uitgebracht, beide als Kodiaq RS. De eerste (2018) is voorzien van een 2.0 TDI biturbo die goed is voor 240 pk. De tweede RS (2021) is een 2.0 benzinemotor met turbo die goed is voor 245 pk. Wil je wel de RS-looks, maar heb je niet de RS-portemonnee, dan is de Kodiaq Sportline een mooi alternatief. Wil je offroad gaan met de Kodiaq, overweeg dan de Scout. Deze is onder meer voorzien van extra rijmodi voor offroad-rijden en andere aanpassingen.

Veelgestelde vragen over de Skoda Kodiaq
Is de Skoda Kodiaq beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de Skoda Kodiaq geleverd?
Is een Skoda Kodiaq zuinig?
Is een Skoda Kodiaq betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de Skoda Kodiaq beschikbaar?
![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/skoda_kodiaq_faq_e70c88d5ec.jpeg?width=1200&height=1200)


