De veelzijdige BMW 5 Serie GT, met zijn unieke mix van sedan, hatchback en coupé, is perfect voor de veeleisende rijder.
BMW heeft in haar recente historie meerdere GT-versies uitgebracht. Die Gran Turismo’s zijn stuk voor stuk fijn rijdende en ruime reiswagens. Het concept? Combineer de vormen van een sedan met die van een hatchback en voorzie het model van een coupé-daklijn. Zo ontstond ook de BMW 5 Serie GT. Hoewel je verwacht dat de crossover op het platform van de 5 Serie staat, is toch echt de 7 Serie de donor van het onderstel. De binnenruimte is dan ook immens. Alternatieven voor de BMW 5 Serie GT zijn de Audi A7 Sportback, Range Rover Sport en de Jaguar XJ.
Gemiddelde prijs
€ 15.306
Meest voorkomende bouwjaar
2011
Gemiddelde kilometerstand
202.073 km
Aangeboden auto’s
De BMW 5 Serie GT deelt zijn basis met die van de 7 Serie. De Gran Turismo is naast lang (5,00 meter) ook hoog. De binnenruimte is immens. De beenruimte is gelijk aan die van de toplimousine en er kan 570 liter bagage mee. Klap je de achterste twee stoelen elektrisch in, dan past zelfs 1.650 liter aan boord. Het rijkarakter leent de 5 Serie GT ook van de 7 Serie. Het model is zeer comfortabel en daarmee een ideale reisauto. Ga je voor de 550i, dan beschik je over een 4,4-liter achtcilinder benzinemotor met 450 pk.
Kenmerken van deze BMW 5 Serie GT
'Bagageruimte loopt op tot 1.650 liter'
Bij de BMW 5 Serie GT hoef je nooit bang te zijn dat je ondergemotoriseerd op pad gaat. De achterwielaangedreven 535i biedt als instapper al 306 pk, verkregen uit een 3,0-liter zescilinder benzinemotor. Topper is de 4,4-liter achtcilinder met liefst 450 pk aan vermogen en vierwielaandrijving. Sterkste diesel is de 535D met 313 pk. Op de High Executive zit alles van waar je maar kunt dromen, van sportstoelen tot lederen bekleding en van adaptieve bi-xenon koplampen tot 360 graden camera. Als trekauto is de 5 Serie GT ideaal, want er mag altijd 2.100 kg aan de trekhaak.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 oktober 2025