De BMW 6 Serie GT biedt met zijn adaptieve luchtvering ultiem rijcomfort en is uitzonderlijk ruim.

De BMW 6 Serie gaat terug tot de midden jaren zeventig en verschijnt onder meer als Coupé, Gran Coupé en Cabrio. Sinds 2017 is er alleen een Gran Turismo beschikbaar. Deze BMW 6 Serie GT is met zijn lengte van dikke 5 meter een zeer ruime en comfortabele reisauto. De opvolger van de BMW 5 Serie GT staat immers op het platform van de 7 Serie en daarmee is een wielbasis van 3,07 meter een feit. Alternatieven voor de BMW 6 Serie GT zijn de Audi A7 Sportback en Mercedes CLS. De 6 Serie GT is achter- of vierwielaangedreven.
Gemiddelde prijs
€ 39.329
Meest voorkomende bouwjaar
2019
Gemiddelde kilometerstand
117.062 km
Aangeboden auto’s

De BMW 6 Serie GT is ongekend ruim. Dat merk je zowel op de achterbank als in de kofferbak. Achterin past met gemak 610 liter aan bagage, terwijl met de achterbank neergeklapt zelfs plek is voor 1.800 liter aan spullen. De aluminium bouwwijze maakt de 6 Serie GT zeer lichtvoetig voor zijn formaat. Dat merk je vooral in bochten. In combinatie met de scherpe besturing is dit een auto met een duidelijk sportieve ondertoon. Bovenal is de 6 Serie GT een prettige reisauto. Voor optimaal comfort is luchtvering op de achteras standaard. Een adaptief onderstel staat op de optielijst.
Kenmerken van deze BMW 6 Serie GT

'Dankzij lange wielbasis biedt BMW 6 Serie GT veel plek voor achterste passagiers'
Met een aanbod van twee benzinemotoren en drie diesels is er flink wat te kiezen bij de BMW 6 Serie GT. Bovendien kun je gaan voor achter- of vierwielaandrijving. De basisversie is voorzien van een 2,0-liter viercilinder benzinemotor die 258 pk levert. Topper is de 640i met 333 pk. De meeste potente dieselkrachtbron ligt in de 540d en schopt het tot 340 pk. Hoewel er geen M-versie bestaat van de 6 Serie GT is de auto wel uit te voeren met BMW M Performance parts. Zo is de Gran Turismo te voorzien van een sportief stuurwiel of carbon spiegelkappen.

![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/bmw_6_serie_gt_faq_59de87aaf1.jpeg?width=1200&height=1200)
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 oktober 2025