Met 478 km rijbereik en 1.200 kg trekgewicht biedt de BMW iX2 veelzijdige mogelijkheden.
De BMW iX2 kun je een crossover of coupé-SUV noemen, maar het merk zelf hanteert liever de term: ‘Sport Activity Coupé’. En zo moet je de volledig elektrische variant op de X2 dan ook zien: als een fijne reisauto met voldoende sportiviteit. De basisversie is voorwielaangedreven, zoals wel meer BMW-modellen tegenwoordig, maar klim je verder op de modellijst, dan kom je ook vierwielaandrijving tegen. Zoals dat bij elektrische auto’s gaat zit er dan zowel een elektromotor op de voor- als op de achteras. Wel zo fijn: een aanhanger van 1.200 kg mag aan de trekhaak.
Gemiddelde prijs
€ 57.682
Meest voorkomende bouwjaar
2024
Gemiddelde kilometerstand
5.853 km
Aangeboden auto’s
De BMW iX2 is een Sport Activity Coupé: een SUV-achtige op basis van de X2. Waar de X2 een brandstofmotor aan boord heeft, is de iX2 altijd elektrisch aangedreven. De inzittenden voorin de iX2 hebben plek zat en ook 525 liter aan bagageruimte is ruim voldoende, maar lange achterpassagiers krijgen te maken met het aflopende dak. Die sportieve looks passen bij het rijgedrag van de iX2: die is dynamisch. De iX2 beschikt namelijk over een stevige vering. De demping biedt echter genoeg comfort. De BMW iX2 stuurt precies en is communicatief. Extra sportief wordt het met het M Sportpakket.
Kenmerken van deze BMW iX2
'Lage, sportieve zit'
De BMW iX2 is er met zowel voor- als vierwielaandrijving. De voorwielaangedreven versie heet de BMW iX2 eDrive20 en is voorzien van één elektromotor. Het vermogen is 204 pk. De BMW iX2 xDrive30 heeft zowel een elektromotor op de voor- als achteras en biedt zo 313 pk aan vermogen. Beide versies zijn uitgerust met een 64,8 kWh groot accupakket. De actieradius van de eDrive20 bedraagt 478 kilometer, die van de sterkere xDrive30 449 kilometer. De BMW iX2 xDrive30 heeft standaard een adaptief M-onderstel, maar is ook uit te rusten met het M Sportpakket en het M Sportpakket Pro.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 oktober 2025