Met zijn zeven zitplaatsen en indrukwekkende ruimte biedt de Gran Tourer veelzijdigheid voor elk gezin.
De BMW 2 Serie is er onder meer als (Gran) Coupé en Cabrio, maar ook als MPV: de Active Tourer. Daarboven staat nog de ruime zevenzits BMW 2 Serie Gran Tourer. Dat BMW een rijke historie heeft van sportieve auto’s merk je terug bij de Gran Tourer. Voorwielaangedreven of niet (vierwielaandrijving is ook te vinden): voor een ruime gezinsauto rijdt de Gran Tourer formidabel. Ook typisch BMW: de luxe uitrusting en het hoge veiligheidsniveau. Alternatieven voor de BMW 2 Serie Gran Tourer zijn onder meer de zevenzits Citroën C4 Grand Picasso en de Peugeot 5008.
Gemiddelde prijs
€ 18.038
Meest voorkomende bouwjaar
2018
Gemiddelde kilometerstand
128.251 km
Aangeboden auto’s
De BMW 2 Serie Gran Tourer is 22 centimeter langer dan de Active Tourer. Die extra wagenlengte maakt het mogelijk dat er een derde zitrij aanwezig is, waarmee de Gran Tourer een zevenzits MPV is. In de basis is de Gran Tourer achterwielaangedreven, maar je komt het model ook tegen met XDrive vierwielaandrijving. Met een bagageruimte van 645 liter biedt de Gran Tourer voldoende plek voor bagage. BMW heeft zijn kenmerkende goede rijeigenschappen ook naar de Gran Tourer vertaald. De besturing is behoorlijk scherp en de wegligging voor een MPV formidabel. De uitrusting van de Gran Tourer is premium.
Kenmerken van deze BMW 2 Serie Gran Tourer
'Head-up display toont belangrijkste rij-informatie in blikveld'
De BMW 2 Serie Gran Tourer is er helaas niet zoals de Active Tourer als plug-in hybride. Je kunt wel kiezen uit drie benzine- en drie dieselmotoren, waarvan de 220i met een vermogen van 192 pk de sterkste is. De krachtigste diesel levert 190 pk. Dat is meteen ook de enige versie met vierwielaandrijving, de overige varianten zijn voorwielaangedreven. Meest sportief uitgedost is de Model M Sport. Je herkent die versie aan zijn zwarte exterieuraccenten. Op de Gran Tourer levert BMW ook een adaptief onderstel, waarmee de afstelling van dempers en vering de nadruk op comfort of juist sportiviteit legt.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 oktober 2025