De Gran Coupé combineert sportiviteit en praktische ruimte in de stijl van de 8 Serie.
De BMW 8 Serie die voor de eeuwwisseling een iconische status verwierf, was in 2018 plots terug. En wel in drie smaken. Naast de tweedeurs coupé en cabrio verscheen er ook een praktische en sportieve vierdeurs Gran Coupé. Zoals de naam al doet vermoeden is de Gran Coupé langer en ruimer dan de tweedeurs. De wielbasis groeide immers met 20 centimeter naar 3,02 meter. De auto is met een lengte van 5,08 meter zelfs 23 centimeter langer. Absolute topversie is de M8 Competition Gran Coupé. Een V8-motor met 625 pk is gekoppeld aan vierwielaandrijving.
Gemiddelde prijs
€ 97.376
Meest voorkomende bouwjaar
2021
Gemiddelde kilometerstand
68.258 km
Aangeboden auto’s
De BMW 8 Serie Gran Coupé is de ultieme reis- en rijdersauto in één. De langere wielbasis ten opzichte van de reguliere coupé maakt dat de achterpassagiers flink meer beenruimte hebben. Ook de bagageruimte is met 440 liter fors voor een sportief gelijnde auto. Klap je de achterbank neer, dan heb je helemaal veel plek voor je bagage. Het stuurgevoel is typisch BMW: zeer communicatief en bovendien heerlijk direct. Instelbare dempers verhogen het rijcomfort. Achterwielsturing zorgt voor een kleine draaicirkel en meer stabiliteit bij hogere snelheden. Alle geavanceerde rijhulpsystemen zijn bovendien van de partij. Wel zo veilig!
Kenmerken van deze BMW 8 Serie Gran Coupé
'Merino-lederen bekleding zit er sinds de facelift van 2022 altijd op'
De BMW 8 Serie Gran Coupé is standaard voorzien van achterwielaandrijving, maar je komt het model ook als ‘xDrive’ tegen: met vierwielaandrijving. Instappen doe je in een 3,0-liter zescilinder met 333 pk. Een treetje hoger staat de V8 met 530 pk. Boven deze 850i kom je de M8 met 600 pk en de M8 Competition Gran Coupé met 625 pk tegen. Eén diesel is er: een 340 pk sterke 3,0-liter zes-in-lijn. Na de facelift in 2022 is het is het sportieve M-pakket standaard op elke uitvoering van de Gran Coupé, net als de grille met 'Iconic Glow'-verlichting.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 oktober 2025