De BMW Isetta voor- en nadelen
- Voordelen
- Uniek 'bubble car' design
- Eenvoudige reparatie en onderhoud
- Innovatieve instap via voordeur
- Nadelen
- Verwarming niet standaard aanwezig
- Lage topsnelheid voor huidige normen
- Geen achteruitversnelling aanwezig
Prestaties en rijcomfort
- Eéncilinder motor met 13 pk
- Achterwielaandrijving
- Zeer wendbaar
Exterieur en carrosserievorm
- Uniek ‘bubble car’ design
- Handig canvas cabriodakje
- Instappen via de voorkant
Interieur
- Tweezitter
- Verwarming is optioneel
- Zeer basale uitrusting
Betrouwbaarheid
- Betrouwbare motor
- Relatief simpele techniek, reparatie en onderhoud is eenvoudig
- Gevoelig voor roest
Actueel aanbod van de BMW Isetta op Gaspedaal.nl
Gemiddelde prijs
€ 26.170
Meest voorkomende bouwjaar
1955
Gemiddelde kilometerstand
24.942 km
Aangeboden auto’s
BMW Isetta generatie 1955-1962

De BMW Isetta is een 2,28 meter lange microcar met een gewicht van slechts 350 kilo. De extreem wendbare stadsauto heeft een innovatieve entree. Instappen gaat via een voordeur waaraan het stuur is bevestigd. Voor bagage is alleen plek in het rek aan de achterzijde. De tweezitter heeft de motor achterin en is daarmee – zoals het een echte BMW betaamt – achterwielaangedreven. Erg welkom in de BMW Isetta is het canvas zonnedak. Op de koude dagen is er (optioneel) een verwarming aan boord. Hoewel de Isetta slechts over een eencilinder benzinemotor beschikt is de topsnelheid met 85 km/u aanzienlijk.
Kenmerken van deze BMW Isetta
- Iconische microcar
- Instappen via een unieke voordeur
- Eéncilinder motor met een vermogen tot 13 pk
- Altijd voorzien van zonnedak
- Géén achteruitversnelling

'Zeer basale uitrusting'
Interessante uitvoeringen van de BMW Isetta
De BMW Isetta is er in eerste instantie met ééncilinder krachtbron. Dat 12 pk sterke 250 cc-motortje wordt in de BMW Isetta 300 vervangen door een 300 cc motor met welgeteld één pk meer. De topsnelheid blijft met 85 km/u onveranderd. De ‘bubble car’ verandert door de jaren heen iets van uiterlijk. Zo heeft de eerste serie een grotere achterruit, terwijl de tweede serie een schuifraam heeft. Het canvas dak bleef echter standaard op elke Isetta, die deed immers dienst als ‘nooduitgang’. De BMW 600 is een op de Isetta gebaseerde vierzitter met voor- en zijdeur.

Veelgestelde vragen over de BMW Isetta
Is de BMW Isetta beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de BMW Isetta geleverd?
Is een BMW Isetta zuinig?
Is een BMW Isetta betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de BMW Isetta beschikbaar?
![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/bmw_isetta_faq_01081b837f.jpeg?width=1200&height=1200)

