De BMW X4 M combineert kracht en stijl, met een indrukwekkend vermogen van 480 pk en een sportieve coupé-daklijn.
De SAV, kort voor Sports Activity Vehicle, is een variant op de bekende SUV. Het model staat eveneens ‘hoog op de poten’, maar is voorzien van een fraaie coupé-daklijn. Bij BMW heet de SAV-variant op de X3 de X4. Sinds 2014 is dat model opgenomen in het aanbod, waarbij er sinds 2019 ook een krachtige BMW X4 M bestaat. Die vierwielaangedreven X4 schopt het tot een vermogen van 480 pk, terwijl het Competition Pack zelfs 30 pk meer levert. Alternatieven voor de BMW X4 M zijn de Audi SQ5 Sportback en de Mercedes-AMG GLC Coupé 63 S.
Gemiddelde prijs
€ 65.132
Meest voorkomende bouwjaar
2019
Gemiddelde kilometerstand
80.474 km
Aangeboden auto’s
Als krachtigste variant binnen de X4-modelreeks is de BMW X4 M liefst 480 pk sterk. De 3,0-liter zes-in-lijn twinturbo benzinemotor is standaard gekoppeld aan een achttraps Steptronic-automaat, die je onder meer bedient met schakelflippers achter het stuurwiel. De BMW X4 M is van huis uit vierwielaangedreven, waarbij de achteras sterker aangedreven is. Het geeft de X4 M zowel grip als ‘speelplezier’. De besturing van de X4 M is uiterst scherp. Het sportonderstel kent, zoals dat hoort, een stevige vering. Bochten aanvallen is immers zijn beroep. De BMW X4 M is door zijn aflopende dak een fractie minder ruim dan de X3.
Kenmerken van deze BMW X4 M
'Digitaal instrumentarium'
De 480 pk sterke BMW X4 M kent nog één overtreffende trap: de BMW X4 M Competition. Dankzij het Competition Pack levert de TwinPower-turbomotor 30 pk meer vermogen. De begeerlijke Competition-uitvoering is bovendien uitgerust met een M-onderstel, speciaal uitlaatsysteem en grote 21-inch wielen. In het interieur monteert BMW M-sportstoelen. De M Performance-catalogus stelt je in staat de BMW X4 M verder aan te kleden. Interessante optie is om de grille, luchtinlaten en dorpellijsten uit te laten voeren in lichtgewicht koolstofvezel. Ook kun je gaan voor een grotere dakspoiler of een stuur dat afgewerkt is met koolstofvezel en Alcantara.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 oktober 2025