De BMW 6 Serie Gran Coupe biedt power in een elegante verpakking dankzij krachtige zes-in-lijn motoren en V8-opties.
De BMW 6 Serie is er door de jaren heen als coupé, cabrio, sedan en als hatchback (GT). Omdat het Beierse merk een sportief voorkomen ook goed ziet samengaan met ruimte, verschijnt in 2011 de vierdeurs BMW 6 Serie Gran Coupe. De elegante reisauto heeft met zes-in-lijn motoren en V8-krachtbronnen altijd power over. In combinatie met de achterwielaandrijving, verfijnde automaten en innovaties als ‘Dynamic Damper Control’ staat het rijcomfort op een zeer hoog niveau. Alternatieven voor de BMW 6 Serie Gran Coupe zijn onder meer de Mercedes-Benz CLS, Audi A7 en Porsche Panamera.
Gemiddelde prijs
€ 32.497
Meest voorkomende bouwjaar
2013
Gemiddelde kilometerstand
146.661 km
Aangeboden auto’s
Binnen de derde generatie van de BMW 6 Serie (F06) verschijnt er voor het eerst ook een ruimere versie: de Gran Coupé. De BMW 6 Serie Gran Coupé biedt een vierdeurs instap, 460 liter aan bagageruimte en flink wat plek voor de benen van de passagiers op de achterbank. Het interieur ademt luxe. Standaard is de vijf meter lange Duitser voorzien van onder meer verwarmbare en elektrisch verstelbare stoelen, lederen bekleding en achttraps automaat. Hoewel de BMW 6 Serie Gran Coupe voldoende sportieve genen bezit, legt het achter- of vierwielaangedreven model de nadruk op comfort. Topversie is de M6.
Kenmerken van deze BMW 6 Serie
'460 liter aan bagageruimte'
De BMW 6 Serie Gran Coupe is uitgerust met achter- of vierwielaandrijving. De instapversie is de 640i, voorzien van een 320 pk sterke 3,0-liter zes-in-lijn benzinemotor met twinscroll-turbo en variabele kleptiming. Een stapje hoger staat de 650i, met onder de kap een V8-motor met 450 pk. Topuitvoering is de M6 met 560 pk aan vermogen en tal van sportieve accenten in het in- en exterieur. In combinatie met het optionele M Driver’s Package komt de topsnelheid uit op 305 km/u. De enige beschikbare diesel is de 640d. Voor de meest volledige uitrusting kies je de ‘High Executive’.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 oktober 2025