De Renault Maxity biedt degelijkheid en is perfect voor logistieke taken in drukke binnensteden.
In 2007 positioneert Renault haar dan nieuwe Maxity tussen de Master en Mascott in. De samentrekking van 'maximum' en ‘city’ verraden al waar de compacte truck in uitblinkt: stadslogistiek en andere klusjes in de drukke binnensteden. Het geheim van de Renault Maxity zit hem in de zogenaamde ‘frontstuurcabine’. Doordat je als bestuurder boven de motor zit, is het model prettig gedrongen. Andere prettige eigenschap aan de Maxity is de grote kijkhoek van liefst 192 graden. Niets ontgaat je! De Renault Maxity is het directe broertje van de Nissan Cabstar, waarmee de Fransman veel Japanse degelijkheid biedt.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De achterwielaangedreven Renault Maxity is een compacte en wendbare truck bestemd voor de binnenstad. Zo is de draaicirkel slechts 4,80 meter. Het chassis, dat gewichten variërend van 2,8 tot 4,5 ton kan dragen, is geschikt voor verschillende soorten opbouw. Zo doet de Maxity onder meer dienst als bakwagen, hoogwerker, kipper of oprijwagen. De minimale wielbasis bedraagt 2,65 meter, terwijl de langste wielbasis 4,96 meter is. Modellen uit vroege modeljaren zijn voorzien van een Euro 4-dieselmotor, maar recentere versies kom je ook tegen met een Euro 5- of Euro 6 dieselmotor. De sterkste krachtbron levert 150 pk.
Kenmerken van deze Renault Maxity
'Neerklapbare middelste passagiersbank'
De Renault Maxity wordt twaalf jaar lang gebouwd en krijgt in die periode een aantal keer een upgrade. Per 2009 is er een automaat leverbaar en monteert Renault stoelen die meer comfort bieden. Ook kan voortaan het middelste passagiersbankje neergeklapt worden. In 2012 verschijnen er Euro 5-dieselmotoren die 120 en 140 pk sterk zijn en zuiniger zijn dan voorheen. Nieuwe bumpers maken het uiterlijk van de Maxity wat stoerder. Met ingang van 2016 staan er twee Euro 6 DTI 3-krachtbronnen in het motorengamma. De diesels leveren 130 en 150 pk. De 4,5 tons-versie krijgt een rijbaanhulp en een heuvelklimassistent.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 15 april 2025