De Renault Vel Satis biedt met zijn mix van sedan, coupé en MPV een unieke rijervaring.
Renault weet met de Avantime hoe het opvallende doch praktische auto’s maakt. De Renault Vel Satis is evenmin alledaags. Het model in de hogere middenklasse combineert verschillende carrosserievormen en dat je in plaats van een contactsleutel een ‘creditcard’ in je handen krijgt gedrukt, geeft ook wel aan dat de Vel Satis het graag anders doet dan anders. Wie van een markant model houdt dat ondertussen een hoge mate van comfort biedt, is bij de Renault Vel Satis aan het juiste adres. Interessante alternatieven voor de Renault Vel Satis zijn onder meer de Citroën C6, Lancia Thesis en Opel Signum.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De Renault Vel Satis is een crossover die de eigenschappen van een sedan, coupé en MPV mixt. De opvallend vormgegeven 4,86 meter lange Fransman is vooral ruim en luxe. Op de achterbank zit je ook als volwassene riant en de bagageruimte van 460 liter voldoet. De Vel Satis is een ideale reisauto met zijn soepele vier- en zescilinder motoren en een onderstel dat is afgesteld op het bieden van comfort. Met een automaat, standaard op de dikste krachtbronnen, verhoog je het rijgenot verder. In het interieur is de Vel Satis eigenzinnig. Neem bijvoorbeeld de voorstoelen met geïntegreerde gordels.
Kenmerken van deze Renault Vel Satis
'Luxe afwerking interieur'
De Renault Vel Satis krijgt in 2005 een facelift en met die Phase II verandert niet alleen het uiterlijk, maar krijgen ook de krachtbronnen een upgrade. De bouwkwaliteit gaat na de facelift ook omhoog, waarmee de Vel Satis aan betrouwbaarheid wint. Bij een luxe rijdersauto als de Vel Satis horen soepele motoren. Aantrekkelijk is de 3,5-liter V6 benzinemotor van Nissan. Er is ook een zescilinder diesel van Isuzu. Ben je fan van lederen bekleding, houtafwerking in het interieur en xenon-verlichting dan is de Initiale een versie om naar uit te kijken. Ook de Série Limitée 'Exception' is rijk uitgerust.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 15 april 2025