Renault Austral

De Renault Austral combineert hybride kracht met een comfortabele rijervaring en innovatief design.

Renault Austral

De Renault Austral
plus- en minpunten

  • Vierwielbesturing voor aangenamer rijgedrag
  • Uitstekend comfort op de snelweg
  • Ruime standaarduitrusting is voordelig
  • Krappe ruimte op de achterbank
  • Bluetooth-verbinding werkt soms minder goed
  • Redelijk aan de prijs voor zijn segment

De Renault Austral is een ruime, vijfdeurs SUV die sinds 2022 op de markt is. Het model komt exclusief met hybride motoren, variërend van mild hybride tot volwaardig hybride. Het model is de opvolger van de Renault Kadjar en staat net als zijn voorganger op een platform gedeeld met de populaire Nissan Qashqai. Het is een vijfzitter, die motorisch in twee smaken komt: 130 pk en 200 pk. Een zevenzits-variant wordt verkocht als de Espace, terwijl de SUV-coupé versie naar de naam Rafale luistert.

Ivo Pakvis4 minuten leestijd

15 april 2025

Actueel aanbod van de Renault Austral op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

41.724

Meest voorkomende bouwjaar

2024

Gemiddelde kilometerstand

13.142 km

Aangeboden auto’s

Vinden (554)
Renault Austral Interieur

'Futuristisch dashboard'

Prestaties en rijcomfort

  • Vierwielbesturing is een fijne toevoeging
  • Auto helt weinig over in de bochten
  • Op de snelweg is het comfort uitstekend

Exterieur en carrosserievorm

  • Ruim ogende SUV
  • Vormgeving is bij de tijd
  • Esprit Alpine-uitvoering ook het dikst

Interieur

  • Ruimte op de achterbank valt tegen
  • Kofferbak biedt tot 575 liter ruimte
  • Futuristisch dashboard

Betrouwbaarheid

  • Nog geen grote problemen bekend
  • Bluetooth-verbinding niet altijd even soepel
  • Hybride Renaults staan qua bouwkwaliteit en betrouwbaarheid goed te boek
Afbeelding van logo

Renault Austral per generatie

2022+

Kopers van een Renault Austral hebben keuze uit twee vormen van hybride aandrijving. De mild hybride-variant beschikt over 130 pk, terwijl de 200 pk sterke motor een parallelhybride aandrijflijn heeft, waarbij de elektromotor en de verbrandingsmotor samen of individueel kunnen zorgen voor aandrijving. De Austral biedt plaats aan vijf personen, maar de achterbank is opvallend krap en beschikt over een vrij korte zitting, wat niet helpt met het comfort. Het dashboard is volledig Renault en oogt vooruitstrevend, maar is eenvoudig en intuïtief te bedienen. Vierwielbesturing is mogelijk met 4Control Advanced en dat zorgt voor aanzienlijk aangenamer en scherper rijgedrag.

Kenmerken van deze Renault Austral

  • Futuristisch, maar toegankelijk interieur
  • Hybride aandrijving komt in twee variaties
  • Vierwielbesturing zorgt voor beter rijgedrag
  • Krappe en oncomfortabele achterbank
  • Redelijk aan de prijs
  • Standaarduitrusting is uitstekend
Afbeelding van 2022+

Interessante uitvoeringen
van de Renault Austral

Renault Austral

Vrijwel elke fabrikant heeft een uitvoering van een standaardmodel dat voorzien is van extra dikke styling, met veel sportieve elementen. In het verleden heette dit bij Renault de R.S. Line, maar bij de Austral is die naam vervangen door Esprit Alpine. Het idee is hetzelfde: men neemt een gewone uitvoering van een gewone auto, waarna de wielen vergroot worden, de wielkasten verbreed en details worden toegevoegd aan het interieur, dat de schijn van sportiviteit geeft. Audi heeft de S-Line, Mercedes-Benz de AMG Line en Renault dus de Esprit Alpine. Onderhuids verandert er niks, het oogt wel beter.

Veelgestelde vragen over de Renault Austral

Is de Renault Austral beschikbaar als hybride of elektrische auto?

Met welk type aandrijflijn is de Renault Austral geleverd?

Is een Renault Austral zuinig?

Is een Renault Austral betrouwbaar?

In welke carrosserievormen is de Renault Austral beschikbaar?

Renault Austral

Bronnen en expertise

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autovisie.nl
  • autoweek.nl
  • caranddriver.com
  • parkers.co.uk
  • renault.nl

Dit artikel is gepubliceerd op 15 april 2025

Dit artikel is geschreven door expert

Toen Ivo een jochie van 4 was, kon hij al alle automerken opnoemen terwijl zijn opa met hem door de stad fietste. Die liefde is nog altijd intact en inmiddels schrijft Ivo al zo'n 20 jaar over auto's en autosport. Met boeken over de Formule 1 en talloze automotive artikelen achter zijn naam, heeft hij een ervaring opgebouwd waar zijn vierjarige zelf trots op zou zijn.