De Renault Talisman combineert stijlvol design met royaal comfort én een scala aan krachtige motoropties.
De Renault Talisman is een passend slotakkoord voor de stijlvolle, praktische middenklassers van het Franse merk. Deze opvolger van de Laguna is namelijk de (voorlopig?) laatste keer dat Renault zo’n soort auto met een verbrandingsmotor op de markt brengt. Eindigen met een sisser doet dit model in ieder geval niet. Integendeel, met zijn fraaie design, smaakvolle interieur, royale uitrusting en een divers assortiment aan motoren is de Talisman bijzonder interessant als occasion.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
Renault onthult in 2016 de Talisman. Als opvolger van de Laguna krijgt de luxe, stijlvolle auto de taak om het leven van rivaliserende middenklassers zuur te maken. Wegens teruglopende vraag en elektrificatieplannen van Renault besluit het om de Talisman – evenals andere modellen – van de markt te halen. Desondanks is de Talisman, ook als occasion, erg interessant. Hij is groot (4,84 meter), heeft 608 liter bagageruimte, zit goed in de spullen en is verkrijgbaar met een diverse selectie aan aangename benzine- en dieselmotoren. De Talisman gaat in 2020 onder het mes en ontvangt hierbij een opgefrist design en nieuwe rijhulpsystemen.
Kenmerken van deze Renault Talisman
'Ruim interieur, riante bagageruimte'
De Renault Talisman is ondanks zijn korte levensloop in behoorlijk wat uitvoeringen verschenen. Een van de populairste is de 160 pk sterke benzine. Dit model biedt een uitstekende combinatie van performance, comfort, efficiëntie en luxe. Wie wat meer pit wil, vindt uitkomst in de 1,6 of 1,8-liter benzinemotoren met respectievelijk 200 of 225 pk. Let wel: deze waren alleen leverbaar voor de facelift. De genoemde smaken zijn de enige benzines die geleverd zijn als Initiale, de top-of-the-line uitvoering. Lekker dieselen kan met de 160 of 190 pk sterke varianten. De 130 pk-versie heeft daarentegen een laag verbruik.
Als peuter moest Harry voor de buurtkinderen auto's benoemen zodat zij weddenschappen konden winnen van hun vriendjes. Inmiddels is zijn kennis wat breder en gebruikt hij deze om over auto's en autosport te schrijven voor diverse merken, media en websites. Voor Gaspedaal.nl verzorgt Harry artikelen en informatiepagina's.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 15 april 2025