De Renault Grand Modus biedt royale binnenruimte met behoud van het iconische Franse rijcomfort.
De Renault Modus was al een erg bruikbare compacte MPV, het enige wat een aantal kopers nog wenste was: nóg iets meer binnenruimte. Het Franse merk gaf daar in 2008 gehoor aan. Toen het de vertrouwde Modus een facelift gaf, introduceerde het de langere Renault Grand Modus. In combinatie met het modulaire interieur biedt die Grand Modus nog meer mogelijk om de ideale mix te vinden tussen been- en bagageruimte. Ondertussen bleef het beroemde Franse rijcomfort in tact. Alternatieven voor de Renault Grand Modus zijn onder meer de Nissan Note, Skoda Roomster en Citroën C3 Picasso.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De Renault Grand Modus heeft een lengte van 4,03 meter en is daarmee 16 centimeter langer dan de reguliere Modus. Dat merk je meteen terug in de binnenruimte, want achterin de Grand Modus pas 410 liter, terwijl de Modus 217 opslokt. Klap je de achterbank neer, dan heb je 1.400 liter tot je beschikking. Via een hendel kun je de achterbank trouwens ook verschuiven over rails. Ideaal als je extra beenruimte wenst. De Grand Modus biedt een hoge zit en instap en rijdt comfortabel. Prettig is de rust in het interieur: er dringen maar weinig rijgeluiden door.
Kenmerken van deze Renault Grand Modus
'Veel opbergvakken op handige plaatsen'
De Renault Grand Modus komt er in diverse benzine- en dieselmotoren. Hoewel onder meer de 1,6-liter viercilinder benzinemotor met 112 pk een fijn blok is, is ook de TCE 100 interessant. Die versie van de Grand Modus beschikt namelijk over de 100 pk sterke 1,2-liter turbomotor uit de Renault Twingo GT. Daarmee is de MPV vlot zat. Ben je op zoek naar meer comfort aan boord, ga dan zeker voor de Night & Day-uitvoering. Je MPV beschikt dan onder meer over airco, elektrisch bediende ramen en buitenspiegels en 15-inch lichtmetalen wielen. De Grand Modus is er ook met automaat.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 15 april 2025