Renault Rafale

Als SUV met coupé-daklijn en optionele vierwielaandrijving rij je sportief en comfortabel in de Rafale.

Renault rafale
Jens Holierhoek4 minuten leestijd15 april 2025

Met de Renault Rafale – genoemd naar een racevliegtuig - haal je een SUV in huis die eigenlijk alle hokjes afvinkt als het om zaken gaat die belangrijk zijn in een auto. De eigentijdse Rafale is ruim. Check. Ziet er uitdagend uit. Check. Is krachtig. Check. En rijdt sportief met eerbied voor het comfort. De plug-in hybride aandrijflijn maakt dat je afstanden tot 100 kilometer volledig elektrisch aflegt. In de praktijk zijn dat waarschijnlijk heel wat van je ritten. Alternatieven voor de Renault Rafale zijn onder meer de Audi Q3 Sportback, BMW X2 en Volkswagen Tiguan.

De Renault Rafale plus- en minpunten

  • Voordelen
  • Elektrische actieradius tot 100 kilometer
  • Ruim interieur met 530 liter bagageruimte
  • Ideaal voor caravan met 1.500 kg trekkracht
  • Nadelen
  • Daklijn beperkt hoofdruimte achterin
  • Motorkap kan bewegen bij harde wind
  • Grotere wielen verminderen rijcomfort

Prestaties en rijcomfort

  • Krachtige plug-in hybride aandrijflijn
  • Ook met vierwielaandrijving- én besturing
  • Elektrische actieradius van maximaal 100 kilometer

Exterieur en carrosserievorm

  • SUV met coupé-daklijn
  • Groot panoramadak
  • Atelier Alpine-uitvoering herken je aan zijn 21-inch wielen

Interieur

  • Digitaal instrumentarium
  • Inklapbare armsteun op de achterbank
  • 530 liter aan bagageruimte

Betrouwbaarheid

  • Betrouwbaar model
  • Motorkap kan iets bewegen bij harde wind
  • Hoogwaardige afwerking interieur

Actueel aanbod van de Renault Rafale op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

53.616

Meest voorkomende bouwjaar

2024

Gemiddelde kilometerstand

7.035 km

Aangeboden auto’s

Vinden

(138)

Afbeelding van logo

Renault Rafale per generatie 2024+

Afbeelding van Renault Rafale per generatie 2024+

De Renault Rafale is een 4,71 meter lange SUV-Coupé met een plug-inhybride aandrijflijn. De vijfzits Rafale is een ruim model. Ondanks de afbuigende daklijn zit je als volwassen passagier prima achterin. Ook het bagagevolume overtuigt met 530 liter. Het interieur van de Rafale is eigentijds en luxe uitgevoerd. Eyecatchers zijn het subtiel zeskantige stuurwiel en het grote staande digitale infotainmentscherm. Het instrumentarium is eveneens geheel digitaal. De Renault Rafale rijdt erg prettig: de vering en demping vinden precies het evenwicht tussen stevig en comfortabel. De Rafale met vierwielaandrijving en 1.500 kg aan trekkracht is een ideale caravantrekker.

Kenmerken van deze Renault Rafale

  • Ruime SUV-Coupé
  • Plug-inhybride
  • Luxe en ruim interieur
  • Ook met vierwielaandrijving
  • Rijdt sportief-comfortabel

Interessante uitvoeringen van de Renault Rafale

De Renault Rafale is er in twee plug-inhybride varianten. De instapversie is de Rafale met 200 pk. Die versie heeft alleen een elektromotor op de vooras. De Rafale met 300 pk dankt dat extra vermogen aan een extra elektromotor op de achteras. De Renault Rafale E-Tech 4x4 300 heeft bovendien een elektrische actieradius van 100 kilometer. De 300 pk versie komt in twee rijk uitgeruste Alpine-uitvoeringen: de Esprit Alpine en Atelier Alpine. De Atelier Alpine is luxe uitgevoerd, maar is ook voorzien van een straffere afstelling van het onderstel. Ook de software is aangepast.

renault rafale

Veelgestelde vragen over de Renault Rafale

Afbeelding van [object Object]
Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door expert

Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autocar.co.uk
  • autoweek.nl
  • jdpower.com
  • parkers.co.uk
  • renault.nl
  • topgear.com

Dit artikel is gepubliceerd op 15 april 2025