Peugeot Bipper

Als Van of the Year 2009 toont de Peugeot Bipper zijn veelzijdigheid met een uitzonderlijk ontwerp.

Peugeot Bipper XR 1.4
Jens Holierhoek4 minuten leestijd16 januari 2025

De Peugeot Bipper is een compacte bedrijfswagen die twee identieke broertjes heeft in de vorm van de Citroën Nemo en Fiat Fiorino. Dankzij zijn kubusvormige laadruimte kan er 2.500 liter mee achterin de Bipper. De Bipper is er trouwens ook als Tepee. Dat is een volwaardige en zeer ruime gezinsauto, maar dan wel met een uitneembare achterbank. De Bipper werd in 2009 samen met zijn Franse en Italiaanse broertjes uitgeroepen tot Van of the Year, als blijk van zijn vernuftige concept. Alternatieven voor de Peugeot Bipper zijn onder meer de Opel Combo, Dacia Dokker en de Renault Kangoo.

De Peugeot Bipper plus- en minpunten

  • Voordelen
  • Compact en wendbaar ontwerp
  • Schuifdeuren vergemakkelijken toegang
  • Uitneembare achterbank bij Tepee
  • Nadelen
  • Soms elektronische storingen
  • Achterzijde stug zonder lading
  • Beperkt motorvermogen

Prestaties en rijcomfort

  • Motoren zijn vlot zat
  • Rij-eigenschappen gericht op comfort
  • Zuinige diesel

Exterieur en carrosserievorm

  • Zowel als bestelwagen en gezinsauto
  • Schuifdeuren voor gemakkelijke toegang tot interieur
  • De Bipper Tepee is voorzien van extra zijruiten

Interieur

  • Bagagevolume loopt op tot 2.500 liter
  • Achterbank van de Bipper Tepee is in zijn geheel verwijderbaar
  • Outdoor-versie heeft afwasbare vloerbekleding

Betrouwbaarheid

  • Betrouwbaar model
  • Enige euvels bekend bij de Wegenwacht zijn elektronische storingen
  • - Een kapot relais komt soms voor

Actueel aanbod van de Peugeot Bipper op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

3.629

Meest voorkomende bouwjaar

2011

Gemiddelde kilometerstand

196.458 km

Aangeboden auto’s

Vinden

(75)

Afbeelding van logo

Peugeot Bipper per generatie 2009-2018

Afbeelding van Peugeot Bipper per generatie 2009-2018

De Peugeot Bipper is net geen vier meter lang en daarmee de ideale bestelwagen voor de drukke binnenstad. Straatje keren en parkeren gaan immers simpel. Spullen in- en uitladen ook, want de Bipper is zowel voorzien van aan weerszijden scharnierende achterdeuren als van schuifdeuren links en rechts. Als bestuurder zit je wat hoger, waardoor je een beter overzicht hebt over het overige verkeer. De Bipper heeft een comfortabele wegligging, waarbij de achterzijde soms wat stevig is als er geen vracht of passagiers aan boord zijn. De Bipper is een betrouwbaar model. De Wegenwacht komt hooguit wat kleine euvels tegen.

Kenmerken van deze Peugeot Bipper

  • Compact en wendbaar
  • Handig schuifdeuren aan weerszijden
  • Fijne hoge instap en zit
  • Zowel als bestelauto als personenauto (Tepee)
  • Betrouwbaar model

Interessante uitvoeringen van de Peugeot Bipper

De Peugeot Bipper is er als bestelauto en als personenauto. Die laatste heet de Bipper Tepee en is voorzien van zijruiten en een regulier interieur. Overigens kun je de achterbank in zijn geheel uit de auto halen, waarmee je extreem veel laadruimte hebt. De Bipper is er met één benzinemotor, een 75 pk sterke 1,4. De 1,3-liter diesel heeft ook 75 pk. De zuinige 1.3 BlueHDI heeft echter 80 pk. Twee uitvoeringen zijn er van de Bipper: de XT en XR. De Bipper Tepee, altijd met benzinemotor, is er als XT en stoerder ogende ‘Outdoor’.

Peugeot Bipper XR 1.4

Veelgestelde vragen over de Peugeot Bipper

Afbeelding van [object Object]
Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door expert

Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autocar.co.uk
  • autoweek.nl
  • jdpower.com
  • parkers.co.uk
  • peugeot.nl
  • topgear.com

Dit artikel is gepubliceerd op 16 januari 2025