Als Van of the Year 2009 toont de Peugeot Bipper zijn veelzijdigheid met een uitzonderlijk ontwerp.
De Peugeot Bipper is een compacte bedrijfswagen die twee identieke broertjes heeft in de vorm van de Citroën Nemo en Fiat Fiorino. Dankzij zijn kubusvormige laadruimte kan er 2.500 liter mee achterin de Bipper. De Bipper is er trouwens ook als Tepee. Dat is een volwaardige en zeer ruime gezinsauto, maar dan wel met een uitneembare achterbank. De Bipper werd in 2009 samen met zijn Franse en Italiaanse broertjes uitgeroepen tot Van of the Year, als blijk van zijn vernuftige concept. Alternatieven voor de Peugeot Bipper zijn onder meer de Opel Combo, Dacia Dokker en de Renault Kangoo.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De Peugeot Bipper is net geen vier meter lang en daarmee de ideale bestelwagen voor de drukke binnenstad. Straatje keren en parkeren gaan immers simpel. Spullen in- en uitladen ook, want de Bipper is zowel voorzien van aan weerszijden scharnierende achterdeuren als van schuifdeuren links en rechts. Als bestuurder zit je wat hoger, waardoor je een beter overzicht hebt over het overige verkeer. De Bipper heeft een comfortabele wegligging, waarbij de achterzijde soms wat stevig is als er geen vracht of passagiers aan boord zijn. De Bipper is een betrouwbaar model. De Wegenwacht komt hooguit wat kleine euvels tegen.
Kenmerken van deze Peugeot Bipper
'Achterbank van de Bipper Tepee is in zijn geheel verwijderbaar'
De Peugeot Bipper is er als bestelauto en als personenauto. Die laatste heet de Bipper Tepee en is voorzien van zijruiten en een regulier interieur. Overigens kun je de achterbank in zijn geheel uit de auto halen, waarmee je extreem veel laadruimte hebt. De Bipper is er met één benzinemotor, een 75 pk sterke 1,4. De 1,3-liter diesel heeft ook 75 pk. De zuinige 1.3 BlueHDI heeft echter 80 pk. Twee uitvoeringen zijn er van de Bipper: de XT en XR. De Bipper Tepee, altijd met benzinemotor, is er als XT en stoerder ogende ‘Outdoor’.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 januari 2025