Met zijn unieke elektrische schuifdeuren is de 1007 een opvallend veelzijdige mini-MPV.
De Peugeot 1007 is een ruimtewonder op wielen. Met een lengte dik onder de vier meter is dit model namelijk makkelijk te manoeuvreren in kleine parkeerplekken, maar ondertussen pas er een compleet gezin in deze mini-MPV. Echt uniek aan de 1007 zijn de twee elektrische schuifdeuren die een entree geven van bijna één meter breed. Heel fijn als je met kinderen of bagage op stap bent. Bijzondere extra is het Cameléo interieur met vervangbare accenten, zoals ventilatieroosters en stoelbekleding. Alternatieven voor de Peugeot 1007 zijn onder meer de Renault Modus, Honda Jazz en Opel Meriva.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De Peugeot 1007 mag slechts 3,73 meter lang zijn, dankzij zijn hoge dak is de Fransman heel ruim van binnen. Als volwassene zit je zowel voor- als achterin prima. Wat de 1007 tot heuse mini-MPV maakt zijn de beide schuifdeuren. Ze bieden een toegang van liefst 92 centimeter breed. Zoals het een echte MPV betaamt is het interieur modulair. De achterstoelen zijn verschuifbaar en inklapbaar. De monospace blinkt bovendien uit in tal van handige opbergvakken. Ook prettig: de hoge zit. Als bestuurder heb je een uitstekend zicht over het overige verkeer. Sowieso biedt de grote voorruit een breed blikveld.
Kenmerken van deze Peugeot 1007
'Cameléo interieur laat je makkelijk interieurdelen vervangen'
De Peugeot 1007 is er in vijf motoriseringen. De basis benzineversie is de 1.4 met 75 pk. Iets krachtiger is de 88 pk sterke 1.4 16V. Topversie is de 1.6 16V met 108 pk. De basisdiesel is de 1.4 Hdi met 68 pk, terwijl de 1.6 HDiF 108 pk levert. Hoewel er ook een handbak op de 1007 te vinden is, kom je de mini-MPV regelmatig tegen met een 2Tronic semi-automatische transmissie. Meest luxe uitvoering is de Sporty, maar in modeljaren 2008 en 2009 is de Sublime een vaak gezien en rijk uitgeruste editie.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 januari 2025