Met 512 tot 1.500 liter bagageruimte biedt de Peugeot e-3008 praktische veelzijdigheid in een EV-jasje.
De Peugeot e-3008
plus- en minpunten
De Peugeot e-3008 is de volledig elektrische versie van de 3008 SUV. Net als het reguliere model is de e-3008 een futuristisch gelijnde SUV-coupé. Het model is er in twee motoriseringen: het 210 pk sterke basismodel en de 231 pk sterke GT. Beide modellen bieden een zeer competitieve actieradius. Concurrenten zijn onder andere de Volkswagen ID.5, Hyundai Ioniq 5 en BMW iX2.
16 januari 2025
Gemiddelde prijs
€ 44.770
Meest voorkomende bouwjaar
2024
Gemiddelde kilometerstand
4.063 km
Aangeboden auto’s
'Eerste model met i-Cockpit (21.5 inch panoramisch scherm)'
Net als bij de 308 heeft Peugeot voor de 3008 een volledig elektrische variant ontwikkeld. Deze e-3008 is een stuk krachtiger dan zijn hatchback-broer, met 210 of 231 pk onder de kap. Indrukwekkend is de actieradius van maximaal 700 kilometer voor de krachtigste versie. Snelladen van 10 naar 80% doe je in ongeveer 40 minuten.
Kenmerken van de Peugeot e-3008
Interessante uitvoeringen
van de Peugeot e-3008
De Peugeot e-3008 is in een beperkt aantal uitvoeringen leverbaar. De auto is er als Allure of sportieve GT. Elk van deze uitvoeringen is met 210 of 231 pk te bestellen. De keuze is daarom relatief snel gemaakt.
Is de Peugeot e-3008 beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de Peugeot e-3008 geleverd?
Is een Peugeot e-3008 zuinig?
Is een Peugeot e-3008 betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de Peugeot e-3008 beschikbaar?
Bronvermelding
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 januari 2025
Dit artikel is geschreven door expert
Van kinds af aan is Dylan al bezig met het aanleggen van een mentale database vol met allerlei auto-info. Als kind van een automonteur is dat ook niet zo gek. Tegenwoordig past hij de kennis toe bij Gaspedaal.nl. Ondertussen sleutelt hij nog wel eens aan zijn klassieke Opel Monza.