De Peugeot e-208 plus- en minpunten
- Voordelen
- Sportief design met opvallende looks
- Laag zwaartepunt voor betere wegligging
- Innovatieve i-Cockpit voor fijne rijbeleving
- Nadelen
- Beperkte bagageruimte van 265 liter
- Interieur kan krap aanvoelen voor sommigen
- Opties kunnen prijs flink verhogen
Prestaties en rijcomfort
- Keuze uit twee verschillende motoriseringen
- Drie rijmodi geven de e-208 evenveel rijkarakteristieken
- Sportieve lage zit
Exterieur en carrosserievorm
- Stoere en opvallende looks, zeker als de e-208 voorzien is van een lekker fel kleurtje
- GT biedt grote wielen en optioneel ook een zwart dak
- Batterijpakket zit verstopt in de vloer voor laag zwaartepunt
Interieur
- Bagageruimte bedraagt 265 liter
- i-Cockpit combineert compact zeskantig stuurwiel met 3D-display en tuimelschakelaars
- Glazen panoramadak optioneel
Betrouwbaarheid
- Elektrische aandrijflijn behoeft minder onderhoud en is niet erg pechgevoelig
- 8 jaar of 160.000 kilometer fabrieksgarantie op de batterij als bewijs van vertrouwen
- Aandachtspunt bij de brandstof-208, de 1,2-liter PureTech-motor, gaat aan de e-208 voorbij
Actueel aanbod van de Peugeot e-208 op Gaspedaal.nl
Gemiddelde prijs
€ 19.996
Meest voorkomende bouwjaar
2020
Gemiddelde kilometerstand
46.796 km
Aangeboden auto’s
Peugeot e-208 generatie 2019+

De eerste generatie van de Peugeot e-208 is er met een elektrische actieradius van ongeveer 400 kilometer. Dat zeer bruikbare rijbereik gaat bovendien gepaard met een flinke snellaadcapaciteit. In een half uurtje is de batterij weer voor 80 procent vol. De zitpositie in de e-208 is laag en sportief, waarbij de futuristische i-Cockpit de rijbeleving vergroot. Een compact zeskantig stuurwiel, een 3D-instrumentarium en intrigerende tuimelschakelaars zijn de voornaamste eyecatchers. De Peugeot e-208 is snel uit de startblokken en toont zich in bochten heerlijk wendbaar. Drie rijmodi geven de e-208 verschillende karakteristieken mee: van comfortabel tot sportief.
Kenmerken van deze Peugeot e-208
- Tot 400 kilometer aan actieradius
- Vloeistofgekoelde accu’s zijn prima geschikt voor herhaaldelijk snelladen
- Aantrekkelijke i-cockpit draagt positief bij aan de rijbeleving
- Sportieve, lage zit
- Met 136 of 156 pk aan vermogen

'i-Cockpit combineert compact zeskantig stuurwiel met 3D-display en tuimelschakelaars'
Interessante uitvoeringen van de Peugeot e-208
De Peugeot e-208 is er in twee smaken: naast de 136 pk sterke variant met 50-kWh accu is de Fransman er ook met 156 pk en een 51-kWh accu. Het verschil zie je terug in de actieradius. De 136 pk sterke e-208 komt tot 362 kilometer ver op een volle batterij en de 156 pk-versie reikt tot ongeveer 400 kilometer. De sterkste e-208 is leverbaar als zeer volledig uitgerust GT. Sinds de facelift in 2023 zit er achter het stuurwiel een 10-inch digitaal instrumentarium met 3D-effecten. De GT voorziet verder in een (optioneel) zwart dak en tot 17-inch grote wielen.

Veelgestelde vragen over de Peugeot e-208
Is de Peugeot e-208 beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de Peugeot e-208 geleverd?
Is een Peugeot e-208 zuinig?
Is een Peugeot e-208 betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de Peugeot e-208 beschikbaar?
![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/peugeot_e_208_faq_29a7015746.jpeg?width=1200&height=1200)

