De Peugeot e-208 blinkt uit in bruikbaarheid dankzij zijn ruime actieradius en uitgebreide snellaadmogelijkheden.
De Peugeot 208 van de tweede generatie is er in 2019 niet alleen met brandstofmotoren. De Peugeot e-208 maakt namelijk zijn opwachting. Die volledig elektrische variant is technisch grotendeel gelijk aan de reguliere 208, maar heeft een wat lager zwaartepunt vanwege het accupakket dat in de bodem verstopt zit. De Peugeot e-208 oogt sportief van binnen en buiten en rijdt ook zo. Het Franse merk is bovendien scheutig met het aantal rijhulpsystemen. Zaken als adaptieve cruise control, actieve rijstrookassistentie en vermoeidheidsherkenning zitten er gewoon op. Bruikbaarheid staat bij de e-208 voorop, zowel in actieradius als in snellaadmogelijkheden.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De eerste generatie van de Peugeot e-208 is er met een elektrische actieradius van ongeveer 400 kilometer. Dat zeer bruikbare rijbereik gaat bovendien gepaard met een flinke snellaadcapaciteit. In een half uurtje is de batterij weer voor 80 procent vol. De zitpositie in de e-208 is laag en sportief, waarbij de futuristische i-Cockpit de rijbeleving vergroot. Een compact zeskantig stuurwiel, een 3D-instrumentarium en intrigerende tuimelschakelaars zijn de voornaamste eyecatchers. De Peugeot e-208 is snel uit de startblokken en toont zich in bochten heerlijk wendbaar. Drie rijmodi geven de e-208 verschillende karakteristieken mee: van comfortabel tot sportief.
Kenmerken van deze Peugeot e-208
'i-Cockpit combineert compact zeskantig stuurwiel met 3D-display en tuimelschakelaars'
De Peugeot e-208 is er in twee smaken: naast de 136 pk sterke variant met 50-kWh accu is de Fransman er ook met 156 pk en een 51-kWh accu. Het verschil zie je terug in de actieradius. De 136 pk sterke e-208 komt tot 362 kilometer ver op een volle batterij en de 156 pk-versie reikt tot ongeveer 400 kilometer. De sterkste e-208 is leverbaar als zeer volledig uitgerust GT. Sinds de facelift in 2023 zit er achter het stuurwiel een 10-inch digitaal instrumentarium met 3D-effecten. De GT voorziet verder in een (optioneel) zwart dak en tot 17-inch grote wielen.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 januari 2025