De Peugeot 607 plus- en minpunten
- Voordelen
- Ruim en luxe afgewerkt interieur
- Hoog rijcomfort door variabele schokdemping
- Sterke 2.7 HDI met 204 pk
- Nadelen
- 3,0 V6 kan olielekkages vertonen
- Gebrekkige krukaslagers bij 2.7 HDI V6
- Viercilindermotoren kunnen uitvallen
Prestaties en rijcomfort
- Elektronisch geregelde, variabele schokdemping
- Zeer soepele 2.7 HDI met 204 pk
- Zachtjes fluitende turbo als genot voor het oor
Exterieur en carrosserievorm
- Stijlvolle en langgerekte sedan
- Xenon koplampen als interessante optie
- Na de facelift is de 607 voorzien van chromen sierstrips
Interieur
- Luxe achterbankverwarming
- Peugeot 607 biedt veel binnenruimte
- Lederen interieur
Betrouwbaarheid
- 3,0 V6 kan te maken krijgen met olielekkages
- 2,7 HDI V6 kan kampen met gebrekkige krukaslagers en lekkend thermostaathuis
- Viercilinder benzinemotoren kunnen uitvallen
Actueel aanbod van de Peugeot 607 op Gaspedaal.nl
Gemiddelde prijs
€ 3.246
Meest voorkomende bouwjaar
2003
Gemiddelde kilometerstand
223.252 km
Aangeboden auto’s
Peugeot 607 generatie 2000-2010

De 4,90 meter lange Peugeot 607 is een luxe reisauto zoals je ze haast niet meer ziet. De sedan rijdt namelijk zeer soepel. Het onderstel is duidelijk gericht op comfort, maar zonder dat de Franse trots ooit deinerig wordt. Het geheim? Zijn elektronisch geregelde, variabele schokdemping. Topmotorisering is de 204 pk sterke 2.7 V6 diesel met dubbele turbo, terwijl er ook een fijne V6 benzinemotor te vinden is. Het interieur van de ruime Peugeot 607 is om door een ringetje te halen. Zeker als ‘Executive’ ontbreekt het je aan niets: van hoogwaardig lederen bekleding tot achterbankverwarming.
Kenmerken van deze Peugeot 607
- Zeer comfortabele reisauto
- Elektronisch geregelde, variabele schokdemping
- 2,7 V6 diesel met dubbele turbo
- Ruim interieur
- Luxe afgewerkt interieur

'Peugeot 607 biedt veel binnenruimte'
Interessante uitvoeringen van de Peugeot 607
De Peugeot 607 van voor de facelift in 2004 kom je tegen met drie benzinemotoren en twee diesels. De sterkste diesel levert 136 pk, waarmee het een fijne motor is, maar geen sportieveling. Na de facelift is de 2,7 zescilinder diesel een stuk krachtiger. Die soepele motor is daarmee ook gelijk een aanrader. Na de facelift zijn de versies voorzien van zescilindermotoren uitgerust met elektronisch geregelde schokdemping. De 2,7-liter diesel is bovendien altijd gekoppeld aan een zestrapsautomaat. Liefhebbers van onder meer xenon koplampen en schuif/kanteldak kunnen die als opties vinden op basis van de Executive.

Veelgestelde vragen over de Peugeot 607
Is de Peugeot 607 beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de Peugeot 607 geleverd?
Is een Peugeot 607 zuinig?
Is een Peugeot 607 betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de Peugeot 607 beschikbaar?
![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/peugeot_607_faq_45ad1f0f03.jpeg?width=1200&height=1200)

