Peugeot 607

De Peugeot 607 straalt presidentiële allure uit met zijn stijlvolle design en hoge rijcomfort.

Peugeot 607 3.0 V6-24V Feline

De Peugeot 607
plus- en minpunten

  • Ruim en luxe afgewerkt interieur
  • Hoog rijcomfort door variabele schokdemping
  • Sterke 2.7 HDI met 204 pk
  • 3,0 V6 kan olielekkages vertonen
  • Gebrekkige krukaslagers bij 2.7 HDI V6
  • Viercilindermotoren kunnen uitvallen

De Peugeot 607 is een auto waarin presidenten en hoogwaardigheidsbekleders graag gezien werden. De stijlvolle vormgeving, het ruime interieur én veel comfort aan boord vormen immers een haast onweerstaanbare combinatie. Voor wie liever op de linker voorstoel plaatsneemt, is de 607 ook een juweel van een auto dankzij het hoge rijcomfort. De Fransman lijkt immers meer te zweven dan te rijden. Ben je op zoek naar een luxe reisauto, dan mag de 607 zeker op je shortlist. Alternatieven voor de Peugeot 607 zijn onder meer de Mercedes-Benz E-Klasse, de Citroën C6, Volvo S80 en de Jaguar S-Type.

Jens Holierhoek4 minuten leestijd

16 januari 2025

Actueel aanbod van de Peugeot 607 op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

2.384

Meest voorkomende bouwjaar

2004

Gemiddelde kilometerstand

251.185 km

Aangeboden auto’s

Vinden (18)
Peugeot 607 Interieur

'Peugeot 607 biedt veel binnenruimte'

Prestaties en rijcomfort

  • Elektronisch geregelde, variabele schokdemping
  • Zeer soepele 2.7 HDI met 204 pk
  • Zachtjes fluitende turbo als genot voor het oor

Exterieur en carrosserievorm

  • Stijlvolle en langgerekte sedan
  • Xenon koplampen als interessante optie
  • Na de facelift is de 607 voorzien van chromen sierstrips

Interieur

  • Luxe achterbankverwarming
  • Peugeot 607 biedt veel binnenruimte
  • Lederen interieur

Betrouwbaarheid

  • 3,0 V6 kan te maken krijgen met olielekkages
  • 2,7 HDI V6 kan kampen met gebrekkige krukaslagers en lekkend thermostaathuis
  • Viercilinder benzinemotoren kunnen uitvallen
Afbeelding van logo

Peugeot 607 per generatie

2000-2010

De 4,90 meter lange Peugeot 607 is een luxe reisauto zoals je ze haast niet meer ziet. De sedan rijdt namelijk zeer soepel. Het onderstel is duidelijk gericht op comfort, maar zonder dat de Franse trots ooit deinerig wordt. Het geheim? Zijn elektronisch geregelde, variabele schokdemping. Topmotorisering is de 204 pk sterke 2.7 V6 diesel met dubbele turbo, terwijl er ook een fijne V6 benzinemotor te vinden is. Het interieur van de ruime Peugeot 607 is om door een ringetje te halen. Zeker als ‘Executive’ ontbreekt het je aan niets: van hoogwaardig lederen bekleding tot achterbankverwarming.

Kenmerken van deze Peugeot 607

  • Zeer comfortabele reisauto
  • Elektronisch geregelde, variabele schokdemping
  • 2,7 V6 diesel met dubbele turbo
  • Ruim interieur
  • Luxe afgewerkt interieur
Afbeelding van 2000-2010

Interessante uitvoeringen
van de Peugeot 607

Peugeot 607 3.0 V6-24V Feline

De Peugeot 607 van voor de facelift in 2004 kom je tegen met drie benzinemotoren en twee diesels. De sterkste diesel levert 136 pk, waarmee het een fijne motor is, maar geen sportieveling. Na de facelift is de 2,7 zescilinder diesel een stuk krachtiger. Die soepele motor is daarmee ook gelijk een aanrader. Na de facelift zijn de versies voorzien van zescilindermotoren uitgerust met elektronisch geregelde schokdemping. De 2,7-liter diesel is bovendien altijd gekoppeld aan een zestrapsautomaat. Liefhebbers van onder meer xenon koplampen en schuif/kanteldak kunnen die als opties vinden op basis van de Executive.

Veelgestelde vragen over de Peugeot 607

Is de Peugeot 607 beschikbaar als hybride of elektrische auto?

Met welk type aandrijflijn is de Peugeot 607 geleverd?

Is een Peugeot 607 zuinig?

Is een Peugeot 607 betrouwbaar?

In welke carrosserievormen is de Peugeot 607 beschikbaar?

Peugeot 607 3.0 V6-24V Feline

Bronnen en expertise

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autocar.co.uk
  • autoweek.nl
  • jdpower.com
  • parkers.co.uk
  • peugeot.nl
  • topgear.com

Dit artikel is gepubliceerd op 16 januari 2025

Dit artikel is geschreven door expert

Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.