De Peugeot e-Expert biedt met 352 km actieradius en 100 kW snelladen praktische veelzijdigheid voor de ondernemer.
De Peugeot e-Expert is een elektrische bedrijfswagen die tussen de e-Partner en e-Boxer invalt. De bestelauto heeft minimaal 4,6 kubieke meter laadvolume en maximaal 6,6 kubieke meter, afhankelijk van de wielbasis. Met een actieradius van dik 350 kilometer is de e-Expert zeer praktisch in het gebruik, ook omdat het model geschikt is voor 100 kW snelladen. Samen met de vergelijkbare Citroën ë-Jumpy en Opel Vivaro-e – ook afkomstig van het PSA-concern - is de Peugeot e-Expert uitgeroepen tot 'International Van Of The Year 2021'. Alternatieven voor de Peugeot e-Expert zijn naast de ë-Jumpy en Vivaro-e onder meer de Mercedes eVito.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De Peugeot e-Expert is een middelgrote bestelauto die dankzij zijn korte draaicirkel van 11,3 meter in elk straatje past. Door zijn beperkte dakhoogte van 1,90 meter vormen parkeergarages evenmin een probleem. Ondertussen past er tot 6,6 kubieke meter aan spullen in het laadruim. Ook het laadvermogen van 1.263 kilo en trekgewicht van 1.000 kilo spreken tot de verbeelding. De schuifdeuren – handsfree te bedienen - zorgen voor een eenvoudige toegang. De actieradius loopt op tot 352 kilometer. Met een 100 kW-snellader laad je de batterij in 30 tot 45 minuten tot 80 procent vol.
Kenmerken van deze Peugeot e-Expert
'Interieur van alle gemakken voorzien'
De Peugeot e-Expert is er in drie formaten: als Compact, Standard en Long. De Compact heeft een laadvolume van 4,6 kubieke meter, de 4,95 meter lange Standard van 5,3 kubieke meter en de 5,30 meter lange Long van zelfs 6,6 kubieke meter. Verder kun je kiezen uit twee accupakketten: naast de 50 kWh-versie is er ook een 75 kWh-batterijpakket. Eerstgenoemde is goed voor een actieradius van 230 kilometer, de tweede komt daar 350 kilometer ver mee (en 330 kilometer voorafgaand aan de facelift in 2023). Er bestaat ook nog een Peugeot e-Expert Combi voor personenvervoer.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 januari 2025