Hyundai Tucson werd Hyundai ix35 en is nu weer gewoon Tucson. De populaire crossover van de Koreaanse fabrikant is daarmee terug van nooit echt weggeweest. Hij kreeg een nieuw design en de Tucson is nu breder en langer en dus ruimer van binnen. Zijn dat de ingrediënten voor een succesvolle opvolger? Voor deze vergelijking leggen we de reviews van Autovisie, ANWB, AutoWeek en TopGear op een stapel om te zien wat er over de Hyundai Tucson wordt gezegd. We vergelijken de reviews op betrouwbaarheid, rijeigenschappen, gebruikskosten en prijs.
15 juli 2024
AutoWeek gebruikers geven de Hyundai Tucson gemiddeld een 4.3/5
“Interieur niet verfijnd“
“Fijne reisauto”
“Terug in het segment”
“Uitstekende geluiddemping“
De middelmaat voorbij als het gaat om design
Als het gaat om betrouwbaarheid van de Hyundai Tucson is ANWB erg helder: "Als de bestuurder niet zelf een band lek rijdt, of verkeerde brandstof tankt, laat de Tucson zijn bestuurder normaal gesproken niet in de steek.” Ook andere reviews vermelden geen euvels bij de Tucson. Daarom kun je spreken van een betrouwbare auto.
De Hyundai Tucson voelt ‘mooi strak, maar niet te strak’, aldus AutoWeek. Het blad vindt het rijgedrag van de crossover goed in balans. Hoewel de automaat nog wel achterblijft bij de Europese concurrenten, rijdt de Tucson ‘prettig en relaxed’. TopGear zegt ook dat de automaat wat finetuning kan gebruiken en vindt verder dat de auto zwaar aanvoelt. Volgens Autovisie is de vering van het onderstel misschien te hard. Op klinkerwegen zitten de journalisten te ‘shaken in de stoel’. Tegelijk is volgens het blad de demping progressief waardoor hobbels goed opgevangen worden.
ANWB ervaart de ruimte in de Tucson als riant: ‘Op de achterbank zitten lange mensen als in een directieauto; de been- en hoofdruimte is indrukwekkend’. Ook AutoWeek merkt dit op en noemt de langere wielbasis als reden. De kofferbak is volgens het blad met 629 liter bovendien heel riant. Verder oogt, wat AutoWeek betreft, het interieur als een wilde samenvoeging van allerlei materialen. TopGear merkt ook op dat er veel harde plastics zijn gebruikt, maar vindt het mooi ogen. Volgens Autovisie voelt het interieur solide aan en ziet het er keurig uit.
Nieuwprijs vanaf
Vermogen kW van/tot
Populairste aandrijving
Euro NCAP beoordeling
De gebruikskosten van de Hyundai Tucson worden weinig aangehaald. AutoWeek merkt op dat het opgegeven verbruik van 1 op 17 niet door hun is gehaald en bleef steken op 1 op 12,2. ANWB deed het nog iets minder goed met 1 op 11,5. ANWB noemt dit verbruik voor het soort auto netjes. Over onderhoud en afschrijving wordt niets gezegd in de reviews.
TopGear noemt de Tucson geen prijspakker. Volgens het blad is de vanafprijs aan de hoge kant in vergelijking met de concurrentie. De prijs wordt volgens Autovisie nog wel enigszins gedrukt door een lagere uitstoot vanwege de turbomotoren. Tegelijk raadt het aan om een uitgebreidere uitvoering te kiezen vanwege de daarbij behorende opties. Ook ANWB constateert dat je voor de Tucson meer betaalt dan bij de concurrent.