Met een lengte van 5,15 meter en motoren tot 530 pk is de BMW X7 een kolossale krachtpatser.
De BMW X7 is een regelrecht alternatief voor de Range Rover. De Beierse SUV is met een lengte van 5,15 meter echter nóg langer. De BMW X7 vertaalt al die binnenruimte naar plek voor 7 inzittenden die stuk voor stuk plaatsnemen in een wonder van luxe. De eerste generatie krijgt in 2022 een facelift, waarbij de koplampunits een totaal ander ontwerp krijgen. De kolossale SUV is altijd vierwielaangedreven en is immer voorzien van automaat. Er is een keuze uit zowel zes- als achtcilinder benzine- en dieselmotoren. Topversie is de M60i met 530 pk.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De eerste generatie van de BMW X7 is een zevenzits luxe SUV met een bagageruimte van liefst 2.120 liter. In dat geval moeten de banken wel in de vloer worden geklapt. Ook kan er gekozen worden om de tweede zitrij te vervangen door twee stoelen, waardoor de X7 een zeszitter wordt. De X7 heeft standaard adaptieve luchtvering met elektronisch instelbare dempers. De rijdynamiek is dan ook gericht op comfort. Verwacht in de BMW X7 onder meer een panoramadak, zeer goed zittende stoelen en elektronische bediening van vrijwel alles. Dit is goed beschouwd een limousine, verpakt in terreinauto-carrosserie.
Kenmerken van deze BMW X7
‘Zeer luxe interieur, waarbij alle bediening elektronisch verloopt’
De BMW X7 van voor de facelift heeft nog een traditionele voorzijde, terwijl de make-over de X7 een meer futuristisch design meegeeft, vooral merkbaar in de opvallende dubbellaags koplampunits. Met de facelift vervangt de M60i de M50i, waarmee de topversie ook als mild-hybride leverbaar is. De M60i legt de nadruk in uiterlijk en innerlijk op sportiviteit. Houd je van zwart, dan kun je terecht bij de zeer exclusieve Dark Shadow Edition. Zelfs de 22-inch wielen zijn zwartgelakt. De Frozen Black versie houdt het eveneens vooral donker. Het M Sport- en Shadow Line-pakket zijn standaard op de Frozen Black Edition.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 5 november 2024