BMW iX

Geniet van een van de stilste EV’s op de markt in de praktische en comfortabele BMW iX.

BMW ix

De BMW iX
plus- en minpunten

  • Zeer comfortabele zitplaatsen
  • Actieradius tot 630 kilometer
  • Een van de stilste EV’s op de markt
  • Vrij prijzig in aanschaf
  • Niet iedereen houdt van het gedurfde design
  • Beperkt keuze in motorvarianten

De BMW iX is het vlaggenschip onder de volledig elektrische SUV’s van BMW. Met zijn futuristische, uitdagende styling trekt de iX direct de aandacht. Zijn fraaie interieur en superieure rijkwaliteiten staan dat direct bij. Het is een comfortabele en aangename auto om in te rijden. De iX is een van de stilste EV’s op de markt. In combinatie met de hoge mate van luxe en fijne materialen zorgt dit ervoor dat je je de koning van de weg voelt. De riante actieradius, snelle laadtijden en het formaat maken de iX erg praktisch.

Harry Verolme4 minuten leestijd

5 november 2024

Actueel aanbod van de BMW iX op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

86.238

Meest voorkomende bouwjaar

2023

Gemiddelde kilometerstand

26.115 km

Aangeboden auto’s

Vinden (233)
BMW iX Interieur

‘Eerste BMW met iDrive 8 – dubbele digitale cockpit’

Prestaties en rijcomfort

  • xDrive50 voor maximale range, M60 voor performance
  • Typische BMW-rijbeleving met een flinke dosis verfijning en comfort
  • Een van de stilste EV’s op de markt

Exterieur en carrosserievorm

  • Enkel geleverd als vijfdeurs SUV
  • Kenmerkend, futuristisch design van gedurfde BMW i-modellen
  • Qua formaat vergelijkbaar met de BMW X5

Interieur

  • Topmodel, volgeladen met luxe en high-tech voorzieningen
  • Eerste BMW met iDrive 8 – dubbele digitale cockpit
  • Zeer comfortabele zit

Betrouwbaarheid

  • Profiteert als EV van minder slijtbare onderdelen
  • Ontving 5 sterren in crashtest van Euro NCAP
  • Vrij prijzig
Afbeelding van logo

BMW iX per generatie

2021+

Na het debuut van de BMW i3 in 2013 duurt het bijna tien jaar voordat BMW weer een uniek volledig elektrisch model op de markt brengt. Het design van de iX (I20) is futuristisch en bevindt zich op het kruispunt van een SUV en MPV. De lijnen zorgen voor een lage luchtweerstand, wat de actieradius ten goede komt. Met zijn lengte van 4,95 meter is de iX vergelijkbaar met de BMW X5. Het is de eerste BMW met iDrive 8, bekend van het langwerpige dashboard met dubbele schermen. Er zijn verschillende uitvoeringen verkrijgbaar, waaronder de 619 pk sterke M60.

Kenmerken van deze BMW iX

  • Vijfdeurs middenklasse SUV
  • Standaard vierwielaandrijving
  • Volledig elektrische kracht tussen de 326 en 619 pk
  • Actieradius maximaal 630 kilometer (xDrive50)
  • Uitzonderlijk comfort, hoge mate van verfijning
  • Stijlvol en minimalistisch interieur, focus op tech
Afbeelding van 2021+

Interessante uitvoeringen
van de BMW iX

BMW ix

De BMW iX is een relatief jong model dat in een klein aantal uitvoeringen is verschenen. De xDrive40 is het instapmodel en heeft als enige het ‘kleine’ accupakket van 71 kWh (netto). Met vierwielaandrijving, 326 pk en een actieradius van 425 kilometer is dit een uitstekend beginpunt. Daarboven staat de xDrive50. Dit is hét model om te hebben als je een zo groot mogelijke actieradius (630 kilometer) zoekt. Je betaalt er (nieuw) wel 20 mille extra voor. De xDrive50 heeft bovendien 523 pk. De M60 met 619 pk is de rangetopper en heeft eveneens het grote accupakket (105 kWh).

Veelgestelde vragen over de BMW iX

Is de BMW iX beschikbaar als hybride of elektrische auto?

Met welk type aandrijflijn is de BMW iX geleverd?

Is een BMW iX zuinig?

Is een BMW iX betrouwbaar?

In welke carrosserievormen is de BMW iX beschikbaar?

BMW ix

Bronnen en expertise

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • adac.de
  • autoweek.nl
  • bmw.nl
  • carmagazine.co.uk
  • carwow.co.uk
  • parkers.co.uk
  • topgear.com
  • whatcar.com

Dit artikel is gepubliceerd op 5 november 2024

Dit artikel is geschreven door expert

Als peuter moest Harry voor de buurtkinderen auto's benoemen zodat zij weddenschappen konden winnen van hun vriendjes. Inmiddels is zijn kennis wat breder en gebruikt hij deze om over auto's en autosport te schrijven voor diverse merken, media en websites. Voor Gaspedaal.nl verzorgt Harry artikelen en informatiepagina's.