De Toyota C-HR plus- en minpunten
- Voordelen
- Opvallend en sportief ontwerp
- Ruim en praktisch voor gezin
- Betrouwbaar met overdraagbare garantie
- Nadelen
- Eerste generatie mist plug-inhybride
- Laadvloer niet altijd vlak
- Geen vierwielaandrijving op hybride
Prestaties en rijcomfort
- Eerste generatie ook met vierwielaandrijving
- Plug-inhybride doet intrede sinds tweede generatie
- Stekkerloze hybride is goed voor 1 op 20
Exterieur en carrosserievorm
- Opvallende mix van SUV-carrosserie met coupé-daklijn
- Sportieve looks
- Achterpassagiers hebben kleine raampjes
Interieur
- Laadvloer loopt op in eerste generatie
- Laadruimte in tweede generatie neemt iets toe
- Instap achterin vraagt om een beetje lenigheid
Betrouwbaarheid
- Zeer betrouwbaar model
- 10 jaar overdraagbare fabrieksgarantie
- Geen technische euvels bekend
Actueel aanbod van de Toyota C-HR op Gaspedaal.nl
Gemiddelde prijs
€ 27.544
Meest voorkomende bouwjaar
2024
Gemiddelde kilometerstand
56.772 km
Aangeboden auto’s
Toyota C-HR generatie 2023+

Als in 2023 Toyota de tweede generatie van de Toyota C-HR introduceert, is de crossover geen unicum meer in zijn klasse. Opvallend is de auto nog altijd. Nieuw is de 2,0-liter plug-inhybride die naast krachtig ook zuinig is. Voortaan is de laadvloer niet meer oplopend. Het bagagevolume groeide iets, waardoor de Toyota C-HR nog wat praktischer is. Pluspunt is het automatisch dimmende panoramadak dat op de luxere versies beschikbaar is. Dat de Toyota C-HR zeer betrouwbaar is, weet het Japanse merk zelf ook. De overdraagbare fabrieksgarantie is liefst tien jaar of 200.000 kilometer geldig.
Kenmerken van deze Toyota C-HR
- Als hybride of plug-inhybride
- Versie met vierwielaandrijving is verdwenen
- Iets meer bagageruimte
- Trekgewicht van 725 kg
- Sportieve rijeigenschappen
Toyota C-HR generatie 2016-2023

De eerste generatie van de Toyota C-HR slaat in als een bom. Een compacte SUV met een coupé-daklijn is anno 2016 namelijk nog vrij uniek. De Toyota C-HR is behoorlijk ruim voor zowel passagiers als bagage. Zo sportief als de auto oogt, rijdt hij ook. Het veercomfort is aangenaam en de C-HR is wendbaar. In de hybride uitvoering (zonder stekker) ligt het gemiddelde benzineverbruik laag. In de praktijk is 1 op 20 best haalbaar. Let bij het achterin instappen wel even op je hoofd, gezien de duikende daklijn. Zoals bij elke Toyota, is bij de C-HR betrouwbaarheid troef.
Kenmerken van deze Toyota C-HR
- Ook als zuinige hybride
- De versie met 1,2-litermotor zijn soms voorzien van vierwielaandrijving
- Opvallend en eigentijds uiterlijk
- Zeer betrouwbaar
- Behoorlijk ruim
Interessante uitvoeringen van de Toyota C-HR
De Toyota C-HR is er in verschillende smaken. Instapper in de eerste generatie is de 1.2T. Die is er niet als hybride, maar wel met vierwielaandrijving. Een stapje hoger staat de 1.8 die er alleen als stekkerloze hybride is. Na de facelift in 2019 is er ook een 2.0 hybride leverbaar. Met de tweede generatie van de C-HR neemt Toyota afscheid van de 1.2T, maar biedt zowel een 1.8 Hybrid, 2.0 Hybrid als 2.0 plug-in hybride aan. De meest volledige C-HR is de 2.0 Plug-in Hybrid GR Sport Première Edition.

Veelgestelde vragen over de Toyota C-HR
Is de Toyota C-HR beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de Toyota C-HR geleverd?
In welke carrosserievormen is de Toyota C-HR beschikbaar?
![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/toyota_c_hr_faq_a1c37efae1.jpeg?width=1200&height=1200)


