Als grote broer van de RAV4 onderscheidt de Toyota Highlander zich met bijna 5 meter lengte en zuinig hybridesysteem.
De Toyota Highlander kennen ze in de VS al jaren. Sinds 2021 staat de ruime en stoere zevenzitter ook in de Nederlandse showrooms. De SUV is duidelijk de grote broer van de populaire Toyota RAV4, want de Japanner strekt zich uit tot een lengte van bijna 5 meter. Het alternatief voor onder meer de Hyundai Santa Fe en de Kia Sorento beschikt altijd over een hybride aandrijflijn, waardoor de Toyota Highlander behoorlijk zuinig is. De auto is zacht gedempt en geveerd, vooral op de achteras. Zoals elke Toyota is de Highlander heel betrouwbaar en bovendien erg veilig.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De Toyota Highlander is met een vermogen van 248 pk een erg krachtige stekkerloze hybride. Dat merk je terug in een aanzienlijk trekvermogen van 2.000 kg. Doordat vierwielaandrijving standaard is, heb je met de Highlander een fijne caravantrekker voor je deur staan. Een ruime bovendien, want de SUV biedt altijd plek aan zeven personen. Klap je de verschuifbare stoelen in, dan ontstaat er een gigantische bagageruimte waar 1.900 liter in kan. Het hart van de Highlander wordt gevormd door een groot digitaal infotainmentscherm. Aan boord is het comfortniveau hoog. Dit is een reisauto pur sang.
Kenmerken van deze Toyota Highlander
Overvloed aan hoofd- en beenruimte voor inzittenden
Buiten onze landsgrenzen kom je de Toyota Highlander ook tegen met 3,5-liter V6 krachtbron, maar in ons land heb je altijd een 2.5 Hybrid te pakken. Die zuinige en krachtige aandrijflijn is altijd gekoppeld aan een automaat en vierwielaandrijving. Je kunt wel kiezen uit vijf uitrustingsniveaus: de Style, Business, Executive, Business Plus en Premium. De Premium biedt alles wat je hartje begeert, van binnenspiegel met camerafunctie tot stoelventilatie en een head-up display. Voor de zakelijke rijder zijn de Business en Business Plus uitrustingsniveaus interessant. Instapversie is de Style. Die trim heeft de belangrijkste comfortzaken al aan boord.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 9 september 2024