Met zijn extra lengte en hoogte is de Toyota Corolla Cross de praktische keuze boven de C-HR.
Toyota heeft met de C-HR al een fijne middelgrote SUV in het aanbod. Echter is die C-HR met zijn fraaie gebogen daklijn net niet voor iedereen even praktisch. Voor die mensen is er de iets langere, hogere en bredere Toyota Corolla Cross. Die concurrent van onder meer de Nissan Qashqai, Peugeot 3008 en Volkswagen Tiguan biedt flink wat binnen- en bagageruimte, rijdt als een zonnetje en is uiterst betrouwbaar. De voorwielaangedreven Toyota Corolla Cross is altijd een zelfopladende hybride. Je hebt de keuze uit de combinatie van elektromotor met een 1,8-liter of 2,0-liter benzinemotor.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De eerste generatie van de Toyota Corolla Cross zorgt ervoor dat de Corolla-familie uit vier leden bestaat. Naast de vijfdeurs hatchback, de vierdeurs sedan en de Sportstourer stationwagon vindt de crossover SUV zijn eigen plekje met zijn praktische en ruime interieur en hoge instap en zit. Geheel volgens Toyota-tradities kun je de Corolla Cross alleen rijden als zuinige, zelfopladende hybride. Naast een 1.8 met 140 pk is er ook de 199 pk sterke 2.0. Hoewel de sportief rijdende Corolla Cross oogt als een caravantrekker is de auto altijd voorwielaangedreven en mag er maximaal 750 kg aan de trekhaak.
Kenmerken van deze Toyota Corolla Cross
Rijke standaarduitrusting
Het aanbod van de Toyota Corolla Cross is behoorlijk overzichtelijk: of je rijdt de crossover als 140 pk sterke hybride, of je kiest voor de 199 pk sterke variant die eveneens deels elektrisch, maar stekkerloos is. Beiden zijn altijd voorwielaangedreven. De Corolla Cross kent vier uitrustingsniveaus. Naast de First Edition en Launch Edition zijn er de Active en Dynamic. De basisuitrusting is al erg uitgebreid. Standaard beschikt de Corolla Cross onder meer over een adaptieve cruisecontrol, rijbaanassistent en twee flinke digitale schermen. Luxere uitvoeringen zijn onder meer uitgerust met een 360-graden-camera en een audiosysteem met 9 luidsprekers.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 9 september 2024