Renault Kangoo Express

De Renault Kangoo Express biedt met zijn veelzijdigheid en comfort een praktische oplossing voor ondernemers.

Renault Kangoo

De Renault Kangoo Express
plus- en minpunten

  • Handige schuifdeur voor eenvoudig laden en lossen
  • Verkrijgbaar met elektrische Z.E. variant
  • Ruime laadruimte voor een pallet
  • Benzinemotoren eerste generatie hebben soms defecte bobines
  • Kortere variant was alleen beschikbaar voor 2011
  • Beperkte vermogen in instapversies benzine- en dieselmotoren

Bij Renault is het even goed opletten als je op zoek bent naar een Kangoo Express. Door de jaren heen heb je namelijk te maken met de Renault Kangoo (de persoonsversie) de Renault Express (zoals het model heet na 2021) én de Renault Kangoo Express (tussen 1997 en 2021). Om nog voor extra verwarring te zorgen: voor 2011 had je ook een kortere variant op de Kangoo Express, de Kangoo Compact genaamd en een lange versie: de Kangoo Maxi. Al met al heb je met een Renault Kangoo Express een veelzijdige bestelauto te pakken.

Jens Holierhoek4 minuten leestijd

15 april 2025

Actueel aanbod van de Renault Kangoo Express op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

4.267

Meest voorkomende bouwjaar

2011

Gemiddelde kilometerstand

184.914 km

Aangeboden auto’s

Vinden (263)
Renault Kangoo Express Interieur

'Ruime, comfortabele stoelen'

Prestaties en rijcomfort

  • Rij-eigenschappen gericht op comfort
  • Ook als volledig elektrische Z.E.
  • Prima veercomfort

Exterieur en carrosserievorm

  • Handige schuifdeur
  • In drie lengtematen
  • ‘Boxy’ ontwerp

Interieur

  • Ruime, comfortabele stoelen
  • Pallet past achterin
  • Tot 4,0 kubieke meter aan laadvolume

Betrouwbaarheid

  • Mercedes-Benz Citan is zijn technisch gelijke broertje
  • Bobines benzinemotoren eerste generatie gaan soms stuk
  • Stuurbekrachtiging kan wegvallen (tweede generatie)
Afbeelding van logo

Renault Kangoo Express per generatie

2007-2021

In zijn tweede generatie wordt de Renault Kangoo Express een stuk krachtiger. De sterkste benzine- en dieselmotoren zijn, in latere bouwjaren, goed voor een vermogen van 110 pk. Speciaal voor emissievrij stadsverkeer is er de compleet elektrische Kangoo Maxi Z.E. De Kangoo Express is er met verschillende laadcapaciteiten. De compacte versie is goed voor 3,0 kubieke meter, terwijl er achterin de ruimste variant 4,0 kubieke meter past. Handig is dat de laadruimte 1,21 meter breed is, zodat ook een pallet past. Dankzij grote, stevige stoelen is er ook voor langere chauffeurs een prima plek te vinden.

Kenmerken van deze Renault Kangoo Express

  • Tot 4,0 kubieke meter aan laadvolume
  • Plek voor een pallet achterin
  • Fijne ruime stoelen
  • Ook als elektrische Z.E
  • Aangenaam veercomfort
Afbeelding van 2007-2021

Interessante uitvoeringen
van de Renault Kangoo Express

renault kangoo

De Renault Kangoo Express zal voor de meeste ondernemers voldoen met voorwielaandrijving, maar de eerste generatie kom je ook heel soms tegen als 4x4. Binnen de tweede generatie is de elektrische Renault Kangoo Express Z.E. een interessante uitvoering. Met zijn NEDC-actieradius van 170 kilometer (vroege bouwjaren) en 270 kilometer (vanaf 2016) maak je heel wat emissie-vriendelijke stadsritjes. Voor wie een Renault Kangoo Express met extra laadruimte wenst, gaat voor de langere Kangoo Express Maxi. Met de facelift in 2013 krijgt de Kangoo Express onder meer een stiller interieur en soepelere motoren. Ook helt de Kangoo minder over in bochten.

Veelgestelde vragen over de Renault Kangoo Express

Is de Renault Kangoo Express beschikbaar als hybride of elektrische auto?

Met welk type aandrijflijn is de Renault Kangoo Express geleverd?

Is een Renault Kangoo Express zuinig?

Is een Renault Kangoo Express betrouwbaar?

In welke carrosserievormen is de renault kangoo express beschikbaar?

renault kangoo

Bronnen en expertise

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autocar.co.uk
  • autoweek.nl
  • jdpower.com
  • parkers.co.uk
  • renault.nl
  • topgear.com

Dit artikel is gepubliceerd op 15 april 2025

Dit artikel is geschreven door expert

Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.