BMW M2

De BMW M2 combineert klassieke sportauto-elementen met moderne technologie en rijmodi.

BMW M2 coupe

De BMW M2
plus- en minpunten

  • Handmatige afstelling van rij-instellingen mogelijk
  • Elektronisch M-differentieel voor optimale tractie
  • Optioneel handgeschakelde versnellingsbak beschikbaar
  • Condensatie in achterlichten soms voorkomend
  • Relatief hoge onderhoudskosten
  • Tweede generatie opvallend groot

Sinds 2013 brengt BMW haar 2 Serie uit als sedan, coupé, cabriolet en zelfs als MPV. Van de coupé-versie bestaat er vanaf 2015 ook een zeer krachtige variant: de M2. Die concurrent van onder meer de Audi TT RS haalt minimaal 370 pk uit zijn 3,0-liter zes-in-lijn benzinemotor met twinscroll turbo. Zoals dat bij een sportauto van zijn allure hoort, is de BMW M2 achterwielaangedreven. Bij de M2 hoort ook uiterlijk vertoon. De dikke bumperpartijen en brede wielkasten krijg je er standaard bij. De BMW M2 heeft twee broertjes die nóg krachtiger zijn: de Competition en CS.

Jens Holierhoek5 minuten leestijd

5 november 2024

Actueel aanbod van de BMW M2 op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

62.305

Meest voorkomende bouwjaar

2018

Gemiddelde kilometerstand

54.529 km

Aangeboden auto’s

Vinden (51)
BMW M2 Interieur

‘M Carbon kuipstoelen zijn optioneel’

Prestaties en rijcomfort

  • Eerste M2 levert 370 pk, tweede generatie liefst 460 pk
  • Het elektronisch M-differentieel zorgt voor optimale tractie
  • Naast diverse rijmodi is configuratie ook handmatig aan te passen

Exterieur en carrosserievorm

  • Vier uitlaateindpijpen bepalen de sportieve achterzijde
  • Tweede generatie heeft 19-inch wielen vóór en 20-inch achter
  • Spoilers, dikke bumpers en brede wielkasten verklappen zijn sportiviteit

Interieur

  • M2-knoppen op het stuur
  • M Carbon kuipstoelen zijn optioneel
  • Breed digitaal ‘curved display’ domineert het interieur

Betrouwbaarheid

  • Betrouwbaar model
  • Keramische remmen gaan lang mee
  • Soms komt condensatie van achterlichten voor
Afbeelding van logo

BMW M2 per generatie

2023+

De tweede generatie van de BMW M2 maakt een vermogenssprong. De 3,0-liter zes-in-lijnmotor levert voortaan 460 pk, slechts 20 pk minder dan de machtige BMW M4. Een achttrapsautomaat is standaard, maar de M2 is ook te vinden met een handbak. De tweede M2 kleedt zich nog sportiever aan dan zijn voorganger, met op de vooras 19-inch en op de achteras 20-inch wielen. In het interieur vind je M-knoppen terug op het stuur en een 'drift-analyser' in het brede infotainmentscherm die eventuele drifts beoordeelt. Naast drie standaard rijmodi, kun je ook zelf spelen met de afstellingen van gas- en stuurrespons.

Kenmerken van deze BMW M2

  • Flink gegroeid ten opzichte van zijn voorganger
  • 460 pk uit zijn zes-in-lijnmotor
  • Drie standaard rijmodi, favoriete rij-instellingen programmeerbaar
  • 19-inch wielen op de vooras, 20-inch op de achteras
  • Naast achttraps automaat ook handbak beschikbaar
Afbeelding van 2023+

Interessante uitvoeringen
van de BMW M2

BMW M2 CS

De BMW M2 van de eerste generatie kent naast de reguliere uitvoering ook de M2 Competition en M2 CS. De BMW M2 Competition brengt het vermogen naar 410 pk, waarmee de M2 Competition net een fractie sneller van zijn plek is dan de M2. Ook de topsnelheid ligt met 280 km/u iets hoger indien gekozen wordt voor het M Driver's Package. Het uitlaatsysteem heeft instelbare kleppen. BMW M2 CS is de topversie met 450 pk, hoewel dat nog net wat minder vermogen is, dan de M2 van een generatie later. Op de M2 CS zitten onder meer krachtiger remschijven.

Veelgestelde vragen over de BMW M2

Is de BMW M2 beschikbaar als hybride of elektrische auto?

Met welk type aandrijflijn is de BMW M2 geleverd?

Is een BMW M2 zuinig?

Is een BMW M2 betrouwbaar?

In welke carrosserievormen is de BMW M2 beschikbaar?

BMW M2

Bronnen en expertise

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autocar.co.uk
  • autoweek.nl
  • bmw.nl
  • jdpower.com
  • parkers.co.uk
  • topgear.com

Dit artikel is gepubliceerd op 5 november 2024

Dit artikel is geschreven door expert

Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.