BMW i7

De BMW i7 biedt als elektrische limousine ongekende luxe en superieure prestaties.

BMW i7
Harry Verolme4 minuten leestijd5 november 2024

De BMW i7 is het vlaggenschip onder de elektrische auto’s van BMW. Dat is geen verrassing, aangezien het de stille broer is van de reguliere 7 Serie. Het treffende design en ongelooflijk luxe, chique interieur zijn dan ook grotendeels hetzelfde. De BMW i7 is in een select aantal smaken verkrijgbaar – achter- en vierwielaandrijving – maar qua opties en extra’s kun je de limousine naar hartelust personaliseren. Welke versie het ook wordt, je kunt rekenen op fantastisch comfort en een flinke dosis performance.

De BMW i7 plus- en minpunten

  • Voordelen
  • Ultra-luxe interieur met hoogwaardige materialen
  • Uitzonderlijk rijcomfort als limousine
  • Minder slijtbare delen dankzij EV-aandrijving
  • Nadelen
  • Beperkte kofferbakruimte vergeleken met reguliere 7 Serie
  • Grote afmetingen maken parkeren lastig
  • Hoge aanschafprijs

Prestaties en rijcomfort

  • Verkrijgbaar met achter- of vierwielaandrijving
  • Selectie aan krachtige tot regelrechte high-performance modellen
  • Superieur rijcomfort; een echte, zalige limousine

Exterieur en carrosserievorm

  • In de stijl van een vierdeurs limousine
  • Grootste volledig elektrische BMW
  • ‘Iconic Glow’-nierengrille is gewaagde stijlkeuze van model

Interieur

  • Ongekende luxe; bijzonder hoogwaardig interieur
  • Zeeën aan ruimte, vooral achterin
  • Kofferbak is kleiner dan bij reguliere 7 Serie

Betrouwbaarheid

  • Profiteert als EV van minder slijtbare delen
  • Veelvoud aan rijhulp- en veiligheidssystemen aan boord
  • Prijzig

Actueel aanbod van de BMW i7 op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

€ 116.982

Meest voorkomende bouwjaar

2024

Gemiddelde kilometerstand

19.402 km

Aangeboden auto’s

Vinden(66)

Afbeelding van logo

BMW i7 generatie 2022+

Afbeelding van BMW i7 generatie 2022+

Wanneer BMW in 2022 het doek trekt van een nieuwe 7 Serie, maakt de wereld gelijk kennis met de i7. De i7 heeft qua design en interieur veel weg van de reguliere 7 Serie, maar de aandrijving gaat zijn eigen gang. Hij is een aantal smaken verkrijgbaar, waaronder het achterwielaangedreven instapmodel eDrive50 met 455 pk. De vierwielaangedreven xDrive60 is 544 pk sterk en topuitvoering M70 xDrive beschikt over 660 pk en 1.000 Nm. De i7 is met zijn 5,39 meter en minimaal 2.495 kg een joekel van een auto.

Kenmerken van deze BMW i7

  • Alleen als vierdeurs limousine
  • Achterof vierwielaandrijving afhankelijk van uitvoering
  • Vermogen enkele of dubbele elektromotoren varieert van 455 tot 660 pk
  • Actieradius rangeert van 559 tot 625 kilometer (xDrive60)
  • Ervaar ultieme, over-the-top luxe met deze EV
  • Zijdezacht rijgedrag
  • Gedurfd design

Interessante uitvoeringen van de BMW i7

De BMW i7 mag dan in een handvol uitvoeringen verkrijgbaar zijn, toch zijn de mogelijkheden nagenoeg eindeloos. Een stapje terug: de achterwielaangedreven eDrive50 is de ‘voordelige’ optie, daarboven staan de xDrive60 (maximale range) en de performance gerichte M70 xDrive. Wie een keuze heeft gemaakt, kan zich (bij aankoop van een nieuw model) vergrijpen aan de optielijst. Hier vinden we tal van pakketten die de auto verder uitdossen met extra’s als massagestoelen of een (jawel) 31,3” scherm dat uit het plafond komt. Wie tweedehands koopt, zal moeite hebben twee identieke BMW i7 occasions te vinden.

BMW i7 eDrive50

Veelgestelde vragen over de BMW i7

Afbeelding van [object Object]
Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door expert

Als peuter moest Harry voor de buurtkinderen auto's benoemen zodat zij weddenschappen konden winnen van hun vriendjes. Inmiddels is zijn kennis wat breder en gebruikt hij deze om over auto's en autosport te schrijven voor diverse merken, media en websites. Voor Gaspedaal.nl verzorgt Harry artikelen en informatiepagina's.

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • adac.de
  • autoweek.nl
  • bmw.nl
  • carmagazine.co.uk
  • carwow.co.uk
  • parkers.co.uk
  • topgear.com
  • whatcar.com

Dit artikel is gepubliceerd op 5 november 2024