De ID.7 combineert Duitse degelijkheid met tot 709 km actieradius en snel laden in 26 minuten.
De Volkswagen ID.7 kan je zien als de elektrische tegenhanger van de Passat. De ID.7 is er als hatchback en stationwagon (de Tourer) en is 18 centimeter langer dan de Passat. De ID.7 is het topmodel binnen de elektrische ID-reeks en laat dat zien met meer dan 600 kilometer aan actieradius, veel binnenruimte, maar ook met de aanwezigheid van de modernste rijassistenten. Van augmented reality head-up display tot volautomatische Park Pilot: het zit op de ID.7. Alternatieven voor de ID.7 zijn onder meer de Tesla Model 3, Hyundai IONIQ 6 en de Xpeng P7.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De Volkswagen ID.7 biedt dankzij een wielbasis van bijna drie meter heel veel interieur- en bagageruimte. Eyecatchers in dat ruime interieur zijn het gigantische centrale display en het (optionele) panoramadak met dimbaar glas. Rijden doet de ID.7 als de beste. Het onderstel is gericht op comfort, maar biedt tegelijkertijd ook sportiviteit. De ID.7 is zeer koersvast en heeft een verrassend korte draaicirkel. De ID.7 zit vol moderne technologie: van augmented reality head-up display tot adaptieve cruise control en automatische parkeerassistent. Dankzij het trekgewicht van 1.000 kg mag je de weg op met een compacte aanhanger.
Kenmerken van deze Volkswagen ID.7
‘Gigantisch (38,1 cm) groot display’
De Volkswagen ID.7 is er als hatchback en als stationwagon. Er is voorlopig één aandrijflijn voorhanden met een 286 pk sterke elektromotor aan boord. De netto accucapaciteit van 77 en 86 kWh geeft de ID.7 een actieradius van respectievelijk 621 en 709 kilometer. Er zijn diverse uitvoeringen waarvan de GTX Business het meest volledig en sportief is, voorzien van een 360 graden camera, Travel Assist en 340 pk. Ga voor een ID.7 met de warmtepomp voor een maximale actieradius. Overigens is snelladen tot 175 kW standaard.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 6 november 2024