De ID.3 biedt comfortabele en degelijke Volkswagen-rijervaring, nu met een moderne elektrische aandrijflijn.
De Volkswagen ID.3 werd in 2020 geïntroduceerd als de facto opvolger van de Volkswagen e-Golf. Het is daarmee de eerste VW die als volledig elektrisch model ontworpen is. De ID.3 kende een moeizame introductie, maar is inmiddels precies wat je van hem verwacht: een typisch degelijke, compacte Volkswagen, maar dan met een stekker.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
In 2020 zette Volkswagen de eerste serieuze stappen op EV-gebied met de ID.3. De auto werd gepositioneerd als de volledig elektrische tegenhanger van de iconische Golf. Helaas zorgden softwareproblemen voor een moeizame en pijnlijke introductie. Na een serie terugroepacties en updates werden de problemen echter hersteld. De ID.3 is leverbaar in 4 vermogens, van de 148 pk sterke Pure Performance tot de 326 pk sterke GTX Performance. De actieradius varieert van 348 tot 600 kilometer. Bij een snellaadstation kun je alle varianten in ongeveer een half uur van 10 tot 80% accucapaciteit laden.
Kenmerken van de Volkswagen ID.3
De echte uitblinker van de ID.3-range is uiteraard de snelle GTX Performance. Dit is immers met afstand de snelste versie met ook nog eens de grootste actieradius. Voor minder vermogende of sportief aangelegde kopers is er echter een gulden middenweg. Zo kun je met de 204 pk-sterke ID.3 Pro S met zijn range van 548 kilometer prima uit de voeten. De Pro S levert immers de beste combinatie tussen prestaties en rijbereik.
Van kinds af aan is Dylan al bezig met het aanleggen van een mentale database vol met allerlei auto-info. Als kind van een automonteur is dat ook niet zo gek. Tegenwoordig past hij de kennis toe bij Gaspedaal.nl. Ondertussen sleutelt hij nog wel eens aan zijn klassieke Opel Monza.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 6 november 2024