De volledig elektrische Volkswagen ID. Buzz combineert Duitse betrouwbaarheid met een guitig design dat knipoogt naar de iconische T1.

De Nederlandse autohandelaar Ben Pon tekent hem in 1947: de Volkswagenbus. In de daaropvolgende decennia is iedereen, van vrijbuiter tot klusjesman, weg van de T1 en zijn opvolgers. In 2023 gaat het icoon volledig elektrisch verder als de Volkswagen ID. Buzz. Er komt zowel een bestel- als personenversie. De lengte van 4,71 meter en wielbasis van 2,99 meter vertalen zich naar een zee aan binnenruimte. Doordat de ID. Buzz veel techniek leent van de Volkswagen ID.4 en ID.5 rijdt het veelzijdige ruimtewonder als de beste.
Gemiddelde prijs
€ 57.972
Meest voorkomende bouwjaar
2025
Gemiddelde kilometerstand
10.836 km
Aangeboden auto’s

De Volkswagen ID. Buzz combineert een maximale elektrische actieradius van 424 kilometer met snelladen tot 170 kW. In de praktijk betekent het dat je binnen een half uur aan de laadpaal weer tot 330 kilometer vooruit kan. Zeer praktisch zijn ook de twee elektrisch bedienbare schuifdeuren en minimaal 1.121 liter aan bagageruimte. De hoge zit en goede stoelen zijn comfortabel. De wegligging van de Volkswagen ID. Buzz is uitstekend, waarbij zijn relatief korte draaicirkel opvalt. Handig in de stad! Ook handig zijn de volautomatische Park Assist en de Park Pilot.
Kenmerken van deze Volkswagen ID. Buzz

‘Makkelijke instap dankzij twee elektrische schuifdeuren’
De reguliere Volkswagen ID. Buzz is voorzien van een 204 pk sterke elektromotor op de achteras. Vanaf 2024 is de ID. Buzz er ook met vierwielaandrijving dankzij een extra elektromotor op de vooras. Deze krachtigere ID. Buzz GTX heeft een vermogen van 340 pk en mag een aanhanger trekken van 1.600-1800 kg. De ID. Buzz GTX herken je aan zijn hoogglans zwarte accenten, een honingraat grille en Cherry Red-lakkleur. In het interieur kom je donkere bekleding met rode stiksels tegen. Naast de personenversie van de Volkswagen ID. Buzz is er ook de Cargo als bestelwagen.

![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/volkswagen_id_buzz_faq_bc9e4b77b2.jpeg?width=1200&height=1200)
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 6 november 2024
Andere populaire Volkswagen modellen