Met de T-Roc heb je een compacte, degelijke SUV die verrassend ruim en betrouwbaar is.
Volkswagen had al de dikke Touareg, de kleinere Tiguan en sinds 2017 is daar de hip klinkende T-Roc bij gekomen. Deze compacte SUV uit het B-segment is een soort Volkswagen Golf op hoge poten. De auto komt als vijfdeurs SUV, maar ook als cabriolet. En dat is opvallend, want er zijn maar weinig SUV’s die je tevens kunt vinden met afneembaar dak. De T-Roc kreeg een facelift in 2021 en heeft een extra sportieve versie in de vorm van de T-Roc 4Motion R. Deze variant heeft een 2.0 liter turbomotor, die goed is voor bijna 300 pk.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
Volkswagen was laat op het SUV-feestje – de Tiguan verscheen pas in 2007 – maar heeft sindsdien behoorlijk wat goed gemaakt. De Volkswagen T-Roc is een variant in het middensegment en is iets breder en hoger dan een Golf. Het is een volwaardige Volkswagen van nu, zowel in het interieur als in het motorenaanbod. Dat aanbod behelst rustige instappers tot opvallend potente vlaggenschepen, rijdend op diesel of benzine. Vierwielaandrijving behoort eveneens tot de mogelijkheden. Staat er een R achter de naam, dan betreft het een sportieve variant, met sportieve vering, styling en prestaties.
Kenmerken van deze Volkswagen T-Roc
‘Interieur is zeer verzorgd en biedt alles wat je nodig hebt’
Werp een blik in de uitvoeringen van de Volkswagen T-Roc en het valt op hoe uitgebreid het aanbod is. De instappers beschikken over een 1.0 liter TSI-motor met 110 pk, die qua prestaties bepaald niet de nekharen overeind doen staan. Ben je bereid om een aanzienlijke sloot geld méér te betalen voor je T-Roc, dan kan je beschikken over een 150 pk-sterke, vierwielaangedreven R-Line. Nog altijd verre van een sportwagen, maar het oogt en voelt allemaal een stuk spannender. De minder krachtige versies zijn overigens eveneens als R-Line te vinden.
Toen Ivo een jochie van 4 was, kon hij al alle automerken opnoemen terwijl zijn opa met hem door de stad fietste. Die liefde is nog altijd intact en inmiddels schrijft Ivo al zo'n 20 jaar over auto's en autosport. Met boeken over de Formule 1 en talloze automotive artikelen achter zijn naam, heeft hij een ervaring opgebouwd waar zijn vierjarige zelf trots op zou zijn.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 6 november 2024