Met een actieradius van 320 km en snelladen is de Peugeot e-Rifter perfect voor lange ritten.
De Peugeot e-Rifter is familie van de Opel Combo-e Life en de Citroën ë-Berlingo. Bovendien heeft de e-Rifter een bestelwagenbroertje: de e-Partner. De e-Rifter richt zich op personenvervoer. In de versie met verlengde wielbasis passen zeven personen of tot 4.000 liter aan bagage. Passagiers stappen makkelijk in- en uit dankzij de schuifdeuren aan beide kanten. De actieradius bedraagt sinds de facelift in 2023 circa 320 kilometer, waarmee ook lange ritten aantrekkelijk worden. Zeker omdat de e-Rifter gewoon aan de snellader kan. Alternatieven voor de betrouwbare Peugeot e-Rifter zijn onder meer de Volkswagen ID.Buzz en Opel Zafira Electric.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De Peugeot e-Rifter is een elektrisch personenbusje met plek tot voor zeven inzittenden. Zijn grote pluspunt is het modulaire interieur. Zo zijn de stoelen en banken individueel opklapbaar of zelfs uitneembaar. Op die manier varieert de bagageruimte tussen de 775 en liefst 4.000 liter. Het ruime interieur oogt modern dankzij de i-Cockpit, die onder meer bestaat uit een 10-inch groot infotainmentscherm en een compact stuurwiel. De actieradius van de e-Rifter is 320 kilometer, waarbij je via snelladen in ongeveer 25 minuten de batterij van 20 naar 80 procent oplaadt. De Wegenwacht noemt de e-Rifter een betrouwbaar model.
Kenmerken van deze Peugeot E-Rifter
'i-Cockpit combineert compact stuurwiel met 10-inch groot infotainmentscherm'
De Peugeot e-Rifter is er in twee varianten: met standaard wielbasis en met verlengde wielbasis. Waar de reguliere e-Rifter zich uitstrekt over een lengte van 4,40 meter, is de Long liefst 35 centimeter langer. Die Long is er derhalve ook als zevenzitter te verkrijgen. De Peugeot e-Rifter van voor de facelift heeft een actieradius van 280 kilometer, maar na de metamorfose in 2023 bedraagt het rijbereik 320 kilometer. Speciale uitvoering van de e-Rifter is de Road Trip. Die versie neemt de Allure Pack als basis maar voegt daar het Pack Urban Plus en Winter Pack aan toe.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 januari 2025