De Peugeot e-308 combineert een vooruitstrevende elektrische aandrijflijn met het vertrouwde design van de 308.
De Peugeot e-308
plus- en minpunten
De Peugeot e-308 is – zoals de naam verraadt – de volledig elektrische versie van de populaire 308. De e-308 is er als hatchback en als stationwagon, maar heeft altijd dezelfde 156 pk sterke aandrijflijn. Door innovatieve accutechnologie is de actieradius indrukwekkend. De e-308 biedt de voordelen van een elektrische auto in een vertrouwde verpakking. Concurrenten zijn de Volkswagen ID.3, Renault Mégane E-TECH Electric en Opel Astra Electric.
16 januari 2025
Gemiddelde prijs
€ 38.159
Meest voorkomende bouwjaar
2024
Gemiddelde kilometerstand
3.232 km
Aangeboden auto’s
'Futuristische vormgeving met i-Cockpit'
Met de e-308 heeft Peugeot een uniek model in de markt gezet. Naar het voorbeeld van BMW is de e-308 niets meer dan een elektrische versie van de reguliere model. Dat betekent de voordelen van een EV in een bekend, relatief onopvallend pakket. Als SW is de e-308 bovendien een van de weinige betaalbare elektrische stationwagons. Alle e-308-modellen zijn uitgerust met dezelfde 156 pk sterke elektromotor en 54 kWh accupakket, ook als sportieve GT. De actieradius is 410 kilometer voor de SW, de hatchback komt welgeteld 2 kilometer verder.
Kenmerken van de Peugeot e-308
Interessante uitvoeringen
van de Peugeot e-308
De e-308 is er in drie uitrustingsniveaus: Style, Allure en GT. Van die laatste hoef je geen extra prestaties te verwachten. Allemaal hebben ze namelijk dezelfde aandrijflijn. Als SW is de e-308 een unieke aanbieding. Betaalbare elektrische stationwagons zijn dun gezaaid op de markt. Heb je liever andere looks voor dezelfde auto? Dan kun je kijken naar de Opel Astra Electric.
Is de Peugeot e-308 beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de Peugeot e-308 geleverd?
Is een Peugeot e-308 zuinig?
Is een Peugeot e-308 betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de Peugeot e-308 beschikbaar?
Bronvermelding
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 januari 2025
Dit artikel is geschreven door expert
Van kinds af aan is Dylan al bezig met het aanleggen van een mentale database vol met allerlei auto-info. Als kind van een automonteur is dat ook niet zo gek. Tegenwoordig past hij de kennis toe bij Gaspedaal.nl. Ondertussen sleutelt hij nog wel eens aan zijn klassieke Opel Monza.