De Peugeot e-2008 combineert sportieve looks met een actieradius tot 406 km dankzij efficiënte elektrische aandrijving.
De Peugeot 2008 doet zijn intrede in 2013, maar het duurt tot 2019 voordat de compacte SUV op basis van de 208 er ook volledig elektrisch is. Deze Peugeot e-2008 is er met 136 of 156 pk aan vermogen, waarbij de actieradius oploopt tot 406 kilometer. Een warmtepomp zorgt ervoor dat je ook echt het maximale uit het rijbereik haalt. Dat de Peugeot e-2008 sportieve genen heeft, merk je niet alleen aan zijn dynamische looks en origineel vormgegeven i-cockpit, ook is de zit voor een SUV heel laag. Alternatieven voor de e-2008 zijn de Hyundai Kona en Volkswagen ID3.
Gemiddelde prijs
€ 25.540
Meest voorkomende bouwjaar
2022
Gemiddelde kilometerstand
36.436 km
Aangeboden auto’s
De eerste generatie van de Peugeot e-2008 is in alles een evenknie van de 2008 met brandstofmotor, maar rijdt net even anders. Dankzij het batterijpakket dat in de vloer is verwerkt, ligt het zwaartepunt lekker laag, waardoor de e-2008 solide is in de bochten. Het veercomfort is bovendien gewoon heel goed. De actieradius loopt op tot net iets meer dan 400 kilometer en de Peugeot e-2008 laadt snel. In een half uurtje laad je een bijna lege batterij op naar 80% rijbereik. Bijzonder is de i-cockpit waarin een klein zeskantig stuur, een digitaal 3D-instrumentarium en tuimelschakelaars de blikvangers zijn.
Kenmerken van deze Peugeot e-2008
'i-Cockpit biedt compact zeskantig stuurwiel, 3D-instrumentencluster en tuimelschakelaars'
De 4,34 meter lange Peugeot e-2008 is er zowel met 136 pk aan vermogen en 50-kWh accu als met 156 pk en een 54-kWh accu. Die 156 pk sterke versie is vanzelfsprekend iets sneller van zijn plek, maar heeft met 406 kilometer ook een groter rijbereik. In de Peugeot e-2008 met 136 pk bedraagt de actieradius 333 kilometer. Beide motoriseringen zijn te vinden als zeer goed uitgeruste GT. Alleen een draadloze telefoonoplader en een panoramadak ontbreken daarop, voor de rest zijn alle denkbare comfort- en veiligheidszaken standaard. De GT heeft ook een glanzend zwart dak en heldere full-led koplampen.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 januari 2025