De Ford Mustang Mach-E combineert iconische naam met elektrisch rijbereik tot 600 kilometer.
De Ford Mustang Mach-E doet in naam denken aan de iconische ‘ponycar’, maar is in de praktijk gewoon een fijne, doch sportieve gezinsauto. Een volledig elektrische wel te verstaan. De grote kracht van de Ford Mustang Mach-E is dat het rijbereik op papier oploopt tot liefst 600 kilometer. De Mustang Mach-E is er met achter- of vierwielaandrijving en toont zich behoorlijk veelzijdig. Zo is de ruimte op de achterbank voorbeeldig, de bagageruimte in orde en rijdt de Mustang Mach-E als de beste. Een aanhangwagen trekken mag ook, mits deze niet meer dan 1.000 kg weegt.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De Ford Mustang Mach-E is een vijfdeurs elektrische SUV die vooral bij gezinnen in de smaak zal vallen. Doordat de batterijen in de vloer zijn weggewerkt is de binnenruimte flink. In dat interieur is er een prominente plek weggelegd voor een gigantisch digitaal bedieningsscherm. De Mustang Mach-E maakt gebruik van over-the-air-updates en wist zo al het maximum trekgewicht te verhogen naar 1.000 kg. Op die manier ging ook de laadsnelheid omhoog. Zoals het een Ford betaamt, rijdt de Mustang Mach-E als de beste. De meest sportieve versie is de Mustang Mach-E GT: een ware bliksemschicht op wielen.
Kenmerken van deze Ford Mustang Mach-E
15,5-inch digitaal bedieningsscherm als hart van de cockpit
De Ford Mustang Mach-E komt in flink wat smaken. Je kiest bijvoorbeeld achter- of vierwielaandrijving en je moet dan ook bedenken of je een 75-kWh-accu wilt, of toch die 98-kWh-batterij. De actieradius varieert tussen de pakweg 450 en 600 kilometer, afhankelijk van de versie die je kiest. De onbetwiste topversie is de Mustang Mach-E GT. Die variant beschikt over zowel een 98 kWh accu als vierwielaandrijving en een vermogen van 487 pk. In 3,8 seconden accelereer je van 0 naar 100 km/u. In de vroege bouwjaren is de Mustang Mach-E ook te vinden als rijk uitgeruste First Edition.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 9 september 2024