De Nissan Pathfinder plus- en minpunten
- Voordelen
- Forse, krachtige dieselmotoren leverbaar
- Optioneel met derde zitrij voor extra passagiers
- Maximaal trekgewicht van 3.000 kilo
- Nadelen
- Eerste generatie is roestgevoelig
- Automaat kan vollopen met koelvloeistof
- 2,5-liter diesel gevoelig voor uitgerekte distributiekettingen
Prestaties en rijcomfort
- SUV-versie van de populaire Navara pick-up
- Forse, krachtige dieselmotoren
- Tweede in Nederland leverbare generatie beschikbaar met 4,0 liter benzine V6
Exterieur en carrosserievorm
- Alleen als vijfdeurs SUV
- Lijnvoering tweede generatie grotendeels gelijk aan Navara
- Stoere SUV van de oude stempel
Interieur
- Optioneel met derde zitrij
- Achterbank neerklapbaar
- Ook als ‘Van’ bestelwagen met tot 2092 liter bagageruimte
Betrouwbaarheid
- 2,5 liter diesel kan te maken krijgen met uitgerekte distributiekettingen
- Eerste generatie roestgevoelig
- Automatische versnellingsbak kan vollopen met koelvloeistof
Actueel aanbod van de Nissan Pathfinder op Gaspedaal.nl
Gemiddelde prijs
€ 9.799
Meest voorkomende bouwjaar
2006
Gemiddelde kilometerstand
256.280 km
Aangeboden auto’s
Nissan Pathfinder generatie 2005 - 2014

De tweede in Nederland leverbare Pathfinder verscheen in 2005. De auto vertoonde duidelijke gelijkenissen met de Navara waar hij op gebaseerd was., In eerste instantie was een 4,0 liter benzine V6 (269 pk) leverbaar, maar vanaf 2007 bestond het aanbod louter uit diesels. Vanaf 2010 had je twee keuzes: een 2,5 liter viercilinder met 171 pk en een 3,0 V6 met 231 pk. Een handgeschakelde zesbak of een vijftraps automaat stuurden het vermogen naar alle vier de wielen. De Pathfinder hield het tot 2014 vol en kreeg geen directe opvolger.
Kenmerken van deze Pathfinder
- SUV-versie van de Navara
- Krachtige dieselmotoren, ook als zeldzame benzine V6
- Langdurig geleverd model
- Trekauto bij uitstek: maximaal trekgewicht van 3.000 kilo
Nissan Pathfinder generatie 2000 - 2001

De tweede generatie Pathfinder was voor de Nederlandse markt de eerste. Het model verving de Terrano, die in andere markten als Pathfinder verkocht werd. De auto was alleen leverbaar met een 150 pk sterke 3,3 liter benzine V6 en viertraps automaat, waardoor het in Nederland geen succes werd. Na twee jaar werd de Pathfinder weer teruggetrokken. Het gat werd opgevuld door de kleinere Terrano II en goedkopere versies van de Patrol.
Kenmerken van deze Pathfinder
- Amerikaanse aandoende aandrijflijn met grote benzine V6 en automaat
- Opvallend dorstig (1 op 7,2 gemiddeld) en vrij zwak
- Maximaal trekgewicht van 1.700 kilo
- Zeldzame verschijning op de Nederlandse wegen

'Optioneel met derde zitrij'
Interessante uitvoeringen van de Nissan Pathfinder
De Pathfinder heb je eigenlijk maar om één reden: je hebt zwaar werk te verzetten. De beste uitvoering van de auto is daarom de sterkste. Met een 3.0 dCi van de tweede generatie heb je een auto die altijd zijn mannetje staat. Bovendien is de motor betrouwbaarder dan zijn kleinere broertje. De Amerikaans aanvoelende eerste generatie is er vooral voor mensen die een bijzonder buitenbeentje zoeken. Door de dorstige en minder krachtige V6 benzinemotor is die uitvoering weinig praktisch.

Veelgestelde vragen over de Nissan Pathfinder
Is de Nissan Pathfinder beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de Nissan Pathfinder geleverd?
Is een Nissan Pathfinder zuinig?
Is een Nissan Pathfinder betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de Nissan Pathfinder beschikbaar?
![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/nissan_pathfinder_faq_6812e2dd08.jpeg?width=1200&height=1200)

