De Kia Stonic plus- en minpunten
- Voordelen
- 7 jaar fabrieksgarantie altijd inbegrepen
- Mild-hybride is behoorlijk zuinig
- Prettig zittende voorstoelen
- Nadelen
- Instap slechts iets hoger dan hatchback
- Krukassensor kan problemen geven
- Zithoogte lager dan je van een SUV verwacht
Prestaties en rijcomfort
- Kia Stonic na de facelift is altijd een mild-hybride
- Prima rijcomfort met soms stevige vering en demping
- Prettige zeventraps automaat
Exterieur en carrosserievorm
- Dak in contrasterende lakkleur maakt Stonic onderscheidend
- Crossover looks
- Stoere dakrails is ook nog eens praktisch
Interieur
- Stonic GT-Line interieur oogt sportief
- 352 liter aan bagageruimte is prima voor zijn klasse
- Net interieur met prettig zittende voorstoelen
Betrouwbaarheid
- Zeer betrouwbare auto, net als elke Kia
- Enige aandachtspunten zijn de krukassensor en de injector van de cilinder
- Zeven jaar fabrieksgarantie die overdraagbaar is
Actueel aanbod van de Kia Stonic op Gaspedaal.nl
Gemiddelde prijs
€ 20.818
Meest voorkomende bouwjaar
2025
Gemiddelde kilometerstand
45.654 km
Aangeboden auto’s
Kia Stonic generatie 2017+

De eerste generatie van de Kia Stonic staat op hetzelfde platform als de vierde generatie Kia Rio, toch is de auto behoorlijk ruim en passen er ook volwassenen op de achterbank. Het rijcomfort van de Stonic is zeer in orde, waarbij het onderstel zich soms wat stevig toont. In combinatie met een fijne zesbak, schakelt de Stonic prettig. Zeker met de mild-hybride aandrijflijn is de crossover behoorlijk zuinig. De auto is betrouwbaar; enige aandachtspunten zijn de krukassensor en een defecte injector van de cilinder. Het interieur is netjes afgewerkt, waarbij vooral de voorstoelen heerlijk zitten.
Kenmerken van deze Kia Stonic
- Mild-hybride is behoorlijk zuinig
- Betrouwbaar model, maar let op de krukassensor en injector van de cilinder
- Behoorlijk ruim interieur
- Prettig zittende voorstoelen
- Fijn rijcomfort, waarbij het onderstel zich soms wat stevig toont
Interessante uitvoeringen van de Kia Stonic
Sinds de facelift in 2020 is elke Kia Stonic voorzien van mild-hybridetechniek. Die technologie maakt de auto weer wat zuiniger. De krachtigste versie is de 120 pk sterke 1,0-liter. Voor een diesel moet je terug naar een Stonic uit de beginjaren. De sportiefste variant is de GT-Line. Die versie heeft geen sterke motor, maar wel andere bumpers, grote velgen en een carbonlook interieur. Topversie is echter de GT-PlusLine die onder meer voorziet in een schuifdak. Liefhebbers van een automaat vinden die onder meer terug op beide 1,0-liter benzine-uitvoeringen. Het is een zeventraps automaat met dubbele koppeling.

Veelgestelde vragen over de Kia Stonic
Is de Kia Stonic beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de Kia Stonic geleverd?
Is een Kia Stonic zuinig?
Is een Kia Stonic betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de Kia Stonic beschikbaar?
![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/kia_stonic_faq_35342a8b02.jpeg?width=1200&height=1200)


