De SEAT Arosa plus- en minpunten
- Voordelen
- Comfortabel rijgedrag op de snelweg
- Zeer zuinig in brandstofverbruik
- Verrassend ruim interieur voor bestuurder
- Nadelen
- Alleen verkrijgbaar als driedeurs
- Beperkte bagageruimte van 130 liter
- Spanrol distributieriem kan vastlopen
Prestaties en rijcomfort
- Prima rijcomfort in stad én op de snelweg
- Behoorlijk zuinig
- 1.4 16V is met 100 pk behoorlijk sportief
Exterieur en carrosserievorm
- Alleen als driedeurs
- Moderner uiterlijk na facelift in 2001
- Compacte buitenmaten, dus goed manoeuvreerbaar
Interieur
- Verrassend veel been- en hoofdruimte voor bestuurder
- 130 liter aan bagageruimte
- Simpel maar ergonomisch goed interieur
Betrouwbaarheid
- Betrouwbare techniek aldus de Wegenwacht: alleen kleine mankementen bekend
- Spanrol van de distributieriem kan vastlopen
- Temperatuursensor van de motor raak soms van slag
Actueel aanbod van de Seat Arosa op Gaspedaal.nl
Gemiddelde prijs
€ 1.446
Meest voorkomende bouwjaar
2003
Gemiddelde kilometerstand
189.534 km
Aangeboden auto’s
SEAT Arosa generatie 1997-2004

De SEAT Arosa is met een lengte van dik 3,5 meter een echte stadsauto, maar wel eentje die zich ook prima thuisvoelt op de snelweg. Op lange ritten voel je hoe fijn de voorstoelen zitten. De beenruimte voor de bestuurder is ook dik in orde. De Arosa is bovendien betrouwbaar, de Wegenwacht komt alleen wat vrij onschuldige mankementen tegen. Het lage wagengewicht van ongeveer 880 kilogram zorgt ervoor dat de Arosa lichtvoetig is en behoorlijk zuinig met brandstof. De topversie levert een vermogen van 100 pk, waardoor de handzame SEAT Arosa ook sportief te rijden is.
Kenmerken van deze SEAT Arosa
- Zeer compact en wendbaar
- Comfortabel op de snelweg
- 130 liter aan bagageruimte
- Betrouwbare techniek
- Zuinig met brandstof, zeker als diesel

'Verrassend veel been- en hoofdruimte voor bestuurder'
Interessante uitvoeringen van de SEAT Arosa
De SEAT Arosa wordt slechts één generatie gebouwd, maar krijgt in 2000 wel een ingrijpende facelift, waarbij de voorzijde een stuk ronder en moderner wordt. Instapmotor is een 1.0-liter met 50 pk. Er is ook een 60 pk sterke 1.4 en een sportieve 1.4 16V met 100 pk. Dieselen kan ook. Je hebt dan de keuze uit een 1.4 TDI en turboloze 1.7 SDI. Een handgeschakelde versnellingsbak met vijf verzetten is de standaard, maar op de 1.4 kom je ook een automaat tegen. Er zijn verschillende uitrustingsniveaus, waaronder de Stella, Signo en Sport.

Veelgestelde vragen over de SEAT Arosa
Is de SEAT Arosa beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de SEAT Arosa geleverd?
Is een SEAT Arosa zuinig?
Is een SEAT Arosa betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de SEAT Arosa beschikbaar?
![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/seat_arosa_faq_6a8b17176a.jpeg?width=1200&height=1200)

