Dankzij de onverwoestbare Mitsubishi-techniek is de L200 een verkooptopper van het Japanse merk sinds 1978.

De Mitsubishi L200, een van de absolute verkooptoppers van het Japanse merk, bestaat al sinds 1978 en is wereldwijd ook bekend als de ‘Triton’ en onder een aantal andere benamingen. De stoer ogende pick-up truck heeft zijn onverwoestbare Mitsubishi-techniek als onvervalst pluspunt. Zo is de L200 ook uitstekend inzetbaar voor offroadavonturen dankzij de aanwezigheid van vierwielaandrijving en lage en hoge gearing. Een werkpaard of niet, een moderne L200 biedt genoeg luxe en comfort. Alternatieven van de Mitsubishi L200 zijn onder meer de Nissan Navara, Volkswagen Amarok en de Toyota Hilux.
Gemiddelde prijs
€ 12.241
Meest voorkomende bouwjaar
2012
Gemiddelde kilometerstand
158.092 km
Aangeboden auto’s

In 2020 vervangt Mitsubishi ongeveer de helft van de onderdelen van de L200. Het merk spreekt zelf van een zesde generatie L200, al kun je model ook zien als zeer ingrijpende facelift. Het uiterlijk van de nieuw L200, mét ladderchassis, is moderner en hoekiger. Opvallend is de slanke, hooggeplaatste led-verlichting aan de voorzijde. De motorkap is bovendien 40 millimeter hoger en oogt daarmee stoerder. De 2,2-liter viercilinder dieselmotor aan boord is goed voor een vermogen van 150 pk. Er mag tot aan 3.100 kg aan de trekhaak, terwijl het laadgewicht van de bak oploopt tot 1.000 kg.
Kenmerken van deze Mitsubishi L200

De vijfde generatie van de Mitsubishi L200 heeft een chassis dat 7 procent stijver is dan dat van zijn voorganger. De 2,4-liter viercilinder dieselmotor is er zowel met 154 als met 181 pk. Met een trekgewicht van maximaal 3.100 kg, toont de L200 zijn spierballen. Om te laten zien dat de L200 meer is dan een werkpaard, verrijkt Mitsubishi de uitrusting van de pick-up. Een rijbaanassistent is aan boord, net als een achteruitrijcamera, cruise control en een gescheiden klimaatregeling. Een handgeschakelde zesbak is standaard, maar de L200 komt ook met automaat.
Kenmerken van deze Mitsubishi L200

De vierde generatie van de Mitsubishi L200 is er zowel met enkele, ‘anderhalve’ als dubbele cabine. De luxe uitgevoerde vierdeurs dubbele cabine is praktisch als je de L200 na het zware werk ook graag inzet als gezinsauto. De L200 heeft een starre as met bladveren aan de achterzijde, waardoor de auto zowel offroad als op het asfalt prima rijdt. Op onverhard terrein kun je altijd vertrouwen op beproefde Mitsubishi-technologie zoals 'Super Select'- vierwielaandrijving voorzien van een centraal differentieel en inschakelbare sper op het achterdifferentieel. Onder de motorkap ligt een 2,4-liter diesel met 136 pk.
Kenmerken van deze Mitsubishi L200

Na de eerste (1978 - 1986) en tweede (1986 -1996) generatie, verschijnt de derde generatie van de Mitsubishi L200 halverwege de jaren negentig. De L200 valt op door zijn rondere vormgeving en luxere interieurs ten opzichte van zijn voorgangers, al kom je vooral veel slijtvaste materialen in het binnenste tegen. Onder de motorkap met opvallende ‘powerdome’ ligt een 2,5-liter dieselkrachtbron die er in twee vermogensvarianten is: met 100 pk of 115 pk. Meestal is de Mitsubishi L200 voorzien van een handbak, maar je komt ook een automaat tegen. Naast achterwielaangedreven varianten bestaan er ook vierwielaandrijvers.
Kenmerken van deze Mitsubishi L200

'Prima zittende voorstoelen'
De Mitsubishi L200 is er in drie carrosserievarianten: Single Cab, Club Cab en Double Cab. De Single Cab heeft de meest compacte cabine, maar wel een extra lange laadbak. De Club Cab is eigenlijk een anderhalve cabine en biedt nog wat ruimte achter de voorstoelen: handig voor bagage. De Double Cab is voorzien van een dubbele cabine. Er kunnen dus passagiers op de achterbank die bovendien instappen via hun eigen portieren. Met elke generatie kreeg de L200 een luxer interieur. Zoek je comfort, kies dan voor een L200 uit recente bouwjaren.

![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/mitsubishi_l200_faq_141f481ab6.jpeg?width=1200&height=1200)
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 21 oktober 2025