Met zijn cab-forward-design en vierwielaandrijving, biedt de Jaguar I-Pace zowel stijl als sportiviteit.

De Jaguar I-Pace is een volledig elektrische SUV die bij zijn debuut in 2019 gelijk uitgeroepen werd tot Auto van het Jaar. Het model liet namelijk zien waar een EV echt tot in staat is: een flink rijbereik, pijlsnelle acceleratie en een aantrekkelijk ontwerp. Het high-tech karakter van de I-Pace komt onder meer tot uiting in het stijlvolle interieur, waar het Touch Pro Duo-infotainmentsysteem dé eyecatcher vormt. Dankzij 'over the air'-updates blijft de I-Pace bij de tijd. Alternatieven voor de Jaguar I-Pace zijn onder meer de Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC en Tesla Model X.
Gemiddelde prijs
€ 29.163
Meest voorkomende bouwjaar
2019
Gemiddelde kilometerstand
95.919 km
Aangeboden auto’s

De Jaguar I-Pace is dankzij de aanwezigheid van twee elektromotoren altijd vierwielaangedreven. Die aandrijving in combinatie met het lage zwaartepunt, maakt dat de I-Pace zeer stabiel op de weg ligt. Dankzij een vermogen van 320 of zelfs 400 pk, is de Brit dus een sportieve EV. De 4,70 meter lange I-Pace is ook een ruime auto. In de bagageruimte is plek voor 656 liter aan spullen. Groot pluspunt zijn de prettig zittende voorstoelen die je elke kant op kunt verstellen. Het interieur van de zeer betrouwbare Jaguar I-Pace oogt futuristisch dankzij de aanwezigheid van drie beeldschermen.
Kenmerken van deze Jaguar I-Pace

'Prettig zittende voorstoelen'
De Jaguar I-Pace is er in twee vermogensvarianten: met 320 of 400 pk. Verschil in actieradius tussen de twee versies is er niet – je kunt 470 kilometer ver rijden op een volle accu – maar wel in acceleratietijden. Waar de EV320 de 0-100 km/u spurt in 6,4 seconden volmaakt, heeft de EV400 daar slechts 4,8 tellen voor nodig. De I-Pace kent veel verschillende uitvoeringen, waarbij de één nog luxer is dan de ander. De R-Dynamic HSE is de topversie, maar ook de Black Limited Edition is interessant. Diverse details in ex- en interieur zijn in het donker uitgevoerd.

![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/jaguar_i_pace_faq_609a3ff895.jpeg?width=1200&height=1200)
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 21 oktober 2025