De Jaguar F-Pace comineert elegantie en sportiviteit met een lichtgewicht aluminium frame.

De Jaguar F-Pace was bij zijn debuut in 2015 de eerste SUV van het Britse merk. Van plankenkoorts was er geen sprake, want de F-Pace maakte meteen indruk met zijn rij-eigenschappen. Zo is de F-Pace voor een SUV van zijn formaat behoorlijk lichtvoetig, het resultaat van het lichtgewicht aluminium frame dat als basis dient. Met de facelift in 2020 ging het interieur compleet op de schop en kwam er een plug-inhybride bij het grote aanbod van toch al fijne motoren. Alternatieven voor de Jaguar F-Pace zijn onder meer de Alfa Romeo Stelvio, Porsche Macan en de Volvo XC60.
Gemiddelde prijs
€ 48.050
Meest voorkomende bouwjaar
2020
Gemiddelde kilometerstand
83.230 km
Aangeboden auto’s

De Jaguar F-Pace is een luxe en sportieve SUV die bij een rustige beroering van het gaspedaal ‘in every inch a gentleman’ is. Een ideale reisauto. Geef je de F-Pace de sporen, dan ontwaakt zijn dynamische kant. Voorzien van vierwielaandrijving en automaat is de Brit een fijne trekauto. Er mag al snel 2.400 kg aan te haak. De 4,73 meter lange SUV heeft een ruim interieur, met een kofferbak van 650 liter als bewijs. De World Car of the Year van 2017 is zeer rijk uitgerust. Zeker als ‘300 Sport’ of ‘Chequered Flag’ ontbreekt het je aan niets.
Kenmerken van deze Jaguar F-Pace

'Compleet nieuw interieur na de facelift'
De Jaguar F-Pace is er in tal van vermogensvarianten: de instapper is de versie met 2,0-liter viercilinder benzinemotor met een vermogen van 250 pk. Basisdiesel is een 2,0 met 163 pk. Aan de bovenkant van het motorenpalet vind je de machtige F-Pace SVR. Diens 5,0-liter V8 met supercharger is goed voor een vermogen van 550 pk en een koppel van 700 Nm. Sinds 2023 is er zelfs een SVR met 575 pk. Met de 2020-facelift kwam er ook een plug-in hybride. Deze P400e heeft een systeemvermogen van 404 pk. De F-Pace is ook vaak een mild hybrid.

![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/jaguar_f_pace_faq_0a5cc4c993.jpeg?width=1200&height=1200)
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 21 oktober 2025