De Jaguar E-Pace biedt een sportief onderstel voor een dynamische rijervaring als crossover.

De Jaguar E-Pace is een crossover die in de Range Rover Evoque zijn broertje heeft. Waar de Land Rover off-road wat meer klaarspeelt, is het onderstel van de E-Pace een stuk sportiever. Je hebt dus een fijne en luxe rijdersauto te pakken. Instappen doe je al in een E-Pace voorzien van een driecilinder benzinemotor die deel uitmaakt van een mild hybride aandrijflijn. Er is ook een tweetal plug-in hybrides die bovendien met vierwielaandrijving te vinden zijn. Alternatieven voor de Jaguar E-Pace zijn onder meer de BMW X2, Audi Q3, Mercedes-Benz GLA en de Volvo XC40.
Gemiddelde prijs
€ 38.394
Meest voorkomende bouwjaar
2020
Gemiddelde kilometerstand
60.154 km
Aangeboden auto’s

De Jaguar E-Pace is een 4,4-meter lange crossover die de nadruk legt op sportief weggedrag. Er is voldoende comfort tijdens het rijden, maar de E-Pace houdt met zijn prima onderstel van snel genomen bochten. Er is een kwartet rijmodi beschikbaar, zodat je zelf het karakter van het onderstel kunt aanpassen. De negentraps automaat werkt erg soepel. De E-Pace biedt plek aan vier volwassen personen en 557 liter aan bagage. Met de 2020-facelift is de Jaguar E-Pace uitgerust met het Pivi Pro-infotainmentsysteem dat spraak- en gebarengestuurd is. De stoelen van de – overigens betrouwbare - E-Pace zitten heerlijk.
Kenmerken van deze Jaguar E-Pace

'Modern infotainment (na de facelift)'
De Jaguar E-Pace is in beginsel voorwielaangedreven, maar je komt de crossover ook met vierwielaandrijving tegen. Naast diverse benzine- en dieselmotoren bestaan er ook plug-in hybride aandrijflijnen. De topversie (P300e) beschikt over een systeemvermogen van 309 pk. De E-Pace kent diverse speciale uitrustingen zoals de Premium Edition, First Edition en Chequered Flag. Andere bijzondere versies zijn de Launch Edition en R-Dynamic Black. Laatstgenoemde uitvoering verfraait de E-Pace met tal van donkerkleurige accenten. Neusje van de zalm is de E-Pace Chequered Flag. Die trim biedt onder meer elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen, een panoramisch glazen dak en een digitaal instrumentarium.

![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/jaguar_e_pace_faq_b14b9c6d3e.jpeg?width=1200&height=1200)
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 21 oktober 2025